Skolas mācību procesā tiek likti pamati skolēnu sekmīgai sociālizācijai, jo dzīves pieredzi veido visas skolēna darbības formas arī ārpusstundas darbā. Saskarsmes prasmju, uzvedības kultūras attīstības pilnveides iespējas sniedz skolas sporta deju kolektīvi.
Latvijā aizvien pieaugoša ir sporta deju mācību popularitāte gan bērnu, gan pieaugušo vidū, ko veicina arī augstais attīstības līmenis pasaulē. Sporta deju kolektīvos viena no ietekmīgajām audzinošās funkcijas sastāvdaļām ir tieši vērtēšana un rezultāti sporta deju sacensībās. Sporta deju sacensību vērtēšanai tiek nozīmēta tiesnešu kolēģijka. Nenoliedzami, deju sacensību vertēsanas pamatā ir salīdzinošais aspekts, jo vērtējajam jāsalīdzina atsevišķu pāru sniegums un jāizdara secinājumi par dejotaju snieguma sagrupēsana konkretā secībā sākot ar vislabāko. Bet, cik subjektīts vai objektīvs ir tiesnešu vērtējums, un kā tas ietekmē rezultātus sporta deju sacensībās? Kādu iespaidu tas atstāj uz skolēna – sporta deju skolotāja pašvertējumu?
Pētījuma objekts – sporta deju sacensību rezultāti.
Pētījuma priekšmets – pašvērtējums.
Darba mērķis – izpētīt sporta deju sacensību rezultātu ietekmi uz pašvērtējuma attīstību.
Darba uzdevumi:
1)analizēt sporta deju vērtēšanas aspektus sporta deju sacensībās;
2)iepazīties ar personības veidošanos jaunākajā skolas posmā;
3)izpētīt pašvērtējuma attīstību sporta deju sacensību rezultātu ietekmē.…