-
Sporta pedagoga ētika
Nr. | Chapter | Page. |
Ievads | 3 | |
Sporta pedagoga profesionālās ētikas pamatprasības | 4 | |
Sporta pedagoga galvenais uzdevums | 6 | |
Sporta pedagoga tiesības | 6 | |
Sporta pedagoga pienākumi | 6 | |
Svarīgākās pedagoģiskās spējas | 7 | |
Sporta ētikas kodekss | 7 | |
Kodeksa mērķis | 8 | |
Sporta ētikas kodeksa secinājumi | 9 | |
Secinājumi | 10 | |
Izmantotā literatūra | 11 |
Secinājumi
1. Noskaidroju, ka sporta pedagoga ētikas pamatprasības sakrīt ar vispārējām visu pedagogu ētikas pamatprasībām. Un tās it : skolotāja ētiskās darbības pamatprincipi ir profesionalitāte, koleģialitāte, brīvība, atbildība, taisnīgums, patiesums, cieņa un pašcieņa, smalkjūtība.
2. Sporta pedagogam ir tiesības izvēlēties darba formas un metodes. Saņemt darba samaksu un valsts garantētu apmaksātu ikgadēju atvaļinājumu. Izteikt priekšlikumus skolas vai sporta kluba attīstībai, iekšējās kārtības nodrošināšanai. Saņemt padagoģiskajam darbam nepieciešamo materiālu nodrošinājumu. Sporta pedagoga pienākumos ietilpst : sekmēt izglītojamo garīgo un fizisko attīstību. Attīstīt ētiskās vērtības bērnos. Radoši un atbildīgi piedalīties attiecīgo izglītības programmu īstenošanā. Audzināt krietnus, godprātīgus jauniešus, Latvijas patriotus. Ievērot skolēnu tiesības. Pastāvīgi pilnveidot savu izglītību un profesionālo meistarību. Pedagogs ir atbildīgs par savu darbu, tā metodēm, paņēmieniem un rezultātiem. Nepieciešamākās spējas, ko vajadzētu attīstīt ikvienam skolotājam ir organizatoriskās, didaktiskās, perceptīvās spējas jeb spēja izprast skolēnu, komunikatīvās, oratora, aktiera un aksioloģiskās spējas.
3. Kodeksa pamatprincips : godīgu spēļu sekmējošie ētiskie apsvērumi ir neatņemami, nevis tikai iespējami sporta aktivitāšu, sporta politikas un vadīšanas elementi un tie piemērojami visos sporta darbības līmeņos, kā izklaides sporta veidos, tā sporta sacīkstēs.
4. Manuprāt, ir ļoti labi, ka ir iztrādāts viens kopējs sporta ētikas kodekss un tajā ietvertas nozīmīgas pamatdomas par godīgas spēles svarīgumu, kas ietver vairākus apakšpunktus arī par dopinga apkarošanas nozīmi un labprātīgu un labvēlīgu dalību sporta aktivitātēs, pasākumos un sacensībās.
Pilnībā piekrītu, ka sporta pedagoga ētiskās pamatprasības sakrīt ar jebkuru citu zinātņu pedagogu ētiskajiem aspektiem, tāpat kā nepieciešamās spējas visiem pedagogiem nepieciešams attīstīt vienas un tās pašas. Protams, dažādu nozaru pedagogiem atšķiras prioritārās spējas, kuras jāattīsta vispirms un pamatīgāk, kā citas.
…
Ētikai ir daudz dažādu skaidrojumu un tā tiek uzskatīta par visu mācību priekšmetu vienotāju. Tā kā pati nākotnē kļūšu par sporta pedagogu, vēlējos kārtīgi noskaidrot par skolotāju ētikas pamatprasībām un ko īsti sevī iekļauj sporta ētikas kodekss. Ētika ir filozofiska mācība par morāli un tikumību. Profesionālā ētika, morāle - nosaka tikumisku raksturu tām cilvēku savstarpējām attiecībām, kuru avots ir viņu profesionālā darbība. Piemēram: pedagoga ētika, žurnālista ētika, ārsta ētika, komponista ētika utt.
- Ētika
- Ētika, tehnika un risks
- Sporta pedagoga ētika
-
You can quickly add any paper to your favourite. Cool!Ētika
Research Papers for secondary school8
-
Ētika, tehnika un risks
Research Papers for secondary school3
-
Psihotehniķis Rūdolfs Drillis un Latvijas sporta medicīna
Research Papers for secondary school7
-
Mūsdienu pedagoga devums izglītībā
Research Papers for secondary school8
-
Ētika un profesionālisms žurnālistikā
Research Papers for secondary school5