Secinājumi
Darbā izvirzītais mērķis ir sasniegts. Ir iegūta informācija par to, ka nodarbošanās ar sportu ietekmē mācību vērtējumus un jauniešu mācību motivāciju. Kā arī iegūtie dati ir salīdzināti, lai saskatītu atšķirības starp sportojošajiem un nesportojošajiem jauniešiem un to mācību motivāciju.
Darbā izvirzītie uzdevumi ir izpildīti. Tika analizēta pieejamā literatūra, tika izveidota aptauja un tās rezultāti izmantoti, lai analizētu un salīdzinātu jauniešu motivācijas veidu saistībā ar mācībām un mācību vērtējumiem, kā arī tika noteikts jauniešu motivācijas veids.
Hipotēze par to, ka sportistu vērtējumi mācībās ir zemāki nekā skolēniem, kuri sporto, nav apstiprinājusies. Arī hipotēze, ka sportistiem dominē ārējā motivācija nav apstiprinājusies. Iegūtie dati pierāda pretējo.
Veiktie pētījumi pierāda, ka:
1. Sportojošo jauniešu mācību vērtējumi ir augstāki
2. Iekšējā motivācija dominē sportistu vidū, bet nesportisti ir vairāk ārēji motivēti
3. Skolēniem, kļūstot vecākiem, iekšējā motivācija ir dominējošā, savukārt, ārējā motivācija
4. Jauniešiem, kļūstot vecākiem, ir vērojama sekmju pasliktināšanās neatkarīgi vai jaunietis nodarbojas ar sportu vai nē.
Šo darbu var izmantot tālākai pētniecības darbībai, lai turpinātu izpēti par sportistu motivāciju mācībās, kā arī, lai apstrīdētu sabiedrībā izveidojušos uzskatu par to, ka sportisti nav motivēti mācīties un sasniegt augstus vērtējumus mācībās.
…