Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
4,49 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:721942
 
Author:
Evaluation:
Published: 17.12.2005.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 8 units
References: Used
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  IEVADS   
1.  KONFLIKTA JĒDZIENA SKAIDROJUMS   
2.  KONFLIKTU VEIDI (TIPOLOĢIJA)   
3.  STARPPERSONU KONFLIKTU RAKSTUROJUMS UN ANALĪZE   
1)  KONFLIKTU RAŠANOS SEKMĒJOŠIE FAKTORI   
2)  STARPPERSONU KONFLIKTU TIPI   
3)  FREDA LUTANSA PIEEJA STARPPERSONU KONFLIKTU ANALĪZĒ   
4)  RALFA KILMENA UN TOMASA KENETA PIEEJA STRAPPERSONU KONFLIKTIEM   
5)  KONFLIKTA GAITA PĒC R. KILMENA UN T. KENETA   
  NOBEIGUMS   
Extract

Cilvēkam var atņemt visu, izņemot vienu: pēdējo vēl atlikušo cilvēka brīvību – iespēju katrā konkrētā situācijā paust savu attieksmi, izvēlēties katram pašam savu ceļu.
Viktors Frankls
Organizāciju vadītāji neizbēgami tiek iesaistīti konfliktsituācijās, kas skar darbiniekus, klientus un organizāciju vadību. Tāpat kā visās iepriekšējās sabiedrībās, arī demokrātiskajā sabiedrībā, kurā mēs dzīvojam un kura ietekmē mūsu organizācijas, vienmēr rodas konflikti. Mainījies ir tikai veids, kā šos konfliktus risināt, un paņēmieni, kuri šai nolūkā jāizmanto un kurus vadītājam noteikti jāapgūst.
Pēdējos divos vai pat vairākos gadsimtos konflikti tika atrisināti diezgan vienkāršā veidā. Tā kā konfliktu pamatā parasti bija spēku sadursme, tad uzvarēja spēcīgākais, turpretī vājākajam bija jāpadodas. Konfliktos, kuros tika iesaistīti organizāciju vadītāji un darbinieki, pārsvaru vienmēr guva vadītāji. Darba strīdi notika reti, jo to iznākums bija nenovēršams – darba devēja uzvara pār padotajiem. Konfliktu iznākums atspoguļoja nelīdztiesību indivīdu starpā, cieņas trūkumu un pārliecību par to, ka spiediens no augšas ir visefektīvākais ietekmes veids. Tas, protams, padarīja vadītāju dzīvi daudz vieglāku, jo viņiem likumīgi bija piešķirta vara, lai padotos turētu pakļautībā. Taču uzvarētājam šāda uzvara nesniedza gandarījumu, jo zaudētāji nevēlējās atzīt uzvarētāja pārākumu un atteicās tam pakļauties.
Demokrātiskās sabiedrības rašanās būtiski ietekmēja attiecības starp tādām grupām kā darbinieki un klienti, vadītāji un padotie. Radās tādas vērtības kā savstarpējā cieņa, sociālā vienlīdzība, sadarbība, dalīta atbildība un pašdisciplīna. Līdz ar šīm sociālajām pārmaiņām par neefektīvām un nepiemērotām tika atzītas arī tradicionālās konfliktu risināšanas metodes. Konflikts jāatrisina demokrātiskā ceļā, galveno nozīmi piešķirot cieņai.
Daudzas konfliktu risināšanas metodes uzsver vajadzību pēc labākas komunikācijas, lielākas sadarbības un savstarpējas saprašanās. Šiem trim lielumiem nav nekāda sakara ar konfliktu risināšanu. Patiesībā bez komunikācijas, sadarbības un saprašanās konflikts vispār nav iespējams. Vadītājs nevar cīnīties ar padotajiem, ja abas puses nevienojas par konfliktu, neatklāj viena otrai savu vēlēšanos cīnīties un nesadarbojas, lai šo konfliktu varētu turpināt. Kādas tad ir pareizās, mūsu organizācijām piemērotās metodes konfliktu atrisināšanai?…

Author's comment
Work pack:
GREAT DEAL buying in a pack your savings −6,48 €
Work pack Nr. 1202110
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register