Kā teikts 1998. gada 14. oktobrī pieņemtā LR Standartizācijas likuma 2.pantā:
“Standartizācija ir darbību kopums, kuru mērķis ir noteikt vispārīgus un daudzkārt piemērojamus principus esošo vai perspektīvo uzdevumu risināšanai un tādējādi radīt nosacījumus optimālai sakārtotībai noteiktā jomā.” (1)
Likumā minētie minētie standartizācijas principi ir atklātība, visu pušu iesaistīšana standartizācijā un lēmumu pieņemšana, pamatojoties uz vienošanos; brīvprātīga piedalīšanās standartizācijā; orientācija uz tehniskajiem sasniegumiem; orientācija uz visas sabiedrības interesēm, kā arī atbilstība reģionālajām un starptautiskajām standartizācijas prasībām. (1)
Galvenie standartizācijas uzdevumi bibliotēku darbā ir veicināt bibliotēku sadarbību, pilnveidot bibliotēku produktu, procesu un pakalpojumu starptautisko atbilstību, kā arī racionāli izmantot resursus (2).
Likuma 12. pants definē jēdzienu “standarts”:
“Standarts ir attiecīgas institūcijas apstiprināts dokuments, kurš izstrādāts, pamatojoties uz kopēju vienošanos, ietver vispārīgus un daudzkārt piemērojamus noteikumus, norādījumus vai dažādu veidu darbību vai to rezultātu raksturojumu un kura mērķis ir optimāli sakārtot noteiktu jomu”(1).
Bibliotēku un informācijas jomas standartus pēc satura var iedalīt:
pamatstandartos (plaša darbības sfēra vai vispārīgi principi noteiktā jomā)
pakalpojumu standartos;
informācijas apstrādes standartos;
tehniskos standartos (informācijas tehnoloģiju).…