Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
2,99 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:157135
 
Author:
Evaluation:
Published: 16.10.2007.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 10 units
References: Used
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  Ievads    3
1.  Standartizācijas organizācijas bibliotēku un informācijas jomā    4
1.1.  Starptautiskās standartizācijas organizācijas (ISO, IEC)    4
1.2.  Eiropas līmeņa standartizācijas organizācijas (CEN, CENELEC)    5
1.3.  IFLA standartizācijas darbs    6
2.  Informācijas apstrādes standarti    8
2.1.  Starptautiskie bibliogrāfiskā apraksta standarti - ISBD    8
2.2.  Angļu un amerikāņu kataloģizācijas noteikumi - AACR    8
2.3.  Mašīnlasāmās kataloģizācijas formāts MARC 21    9
2.4.  Starptautiskie standartnumuri - ISBN, ISSN    9
  Secinājumi    11
  Izmantotie informācijas avoti    12
Extract

Kā teikts 1998. gada 14. oktobrī pieņemtā LR Standartizācijas likuma 2.pantā:
“Standartizācija ir darbību kopums, kuru mērķis ir noteikt vispārīgus un daudzkārt piemērojamus principus esošo vai perspektīvo uzdevumu risināšanai un tādējādi radīt nosacījumus optimālai sakārtotībai noteiktā jomā.” (1)
Likumā minētie minētie standartizācijas principi ir atklātība, visu pušu iesaistīšana standartizācijā un lēmumu pieņemšana, pamatojoties uz vienošanos; brīvprātīga piedalīšanās standartizācijā; orientācija uz tehniskajiem sasniegumiem; orientācija uz visas sabiedrības interesēm, kā arī atbilstība reģionālajām un starptautiskajām standartizācijas prasībām. (1)
Galvenie standartizācijas uzdevumi bibliotēku darbā ir veicināt bibliotēku sadarbību, pilnveidot bibliotēku produktu, procesu un pakalpojumu starptautisko atbilstību, kā arī racionāli izmantot resursus (2).
Likuma 12. pants definē jēdzienu “standarts”:
“Standarts ir attiecīgas institūcijas apstiprināts dokuments, kurš izstrādāts, pamatojoties uz kopēju vienošanos, ietver vispārīgus un daudzkārt piemērojamus noteikumus, norādījumus vai dažādu veidu darbību vai to rezultātu raksturojumu un kura mērķis ir optimāli sakārtot noteiktu jomu”(1).
Bibliotēku un informācijas jomas standartus pēc satura var iedalīt:
pamatstandartos (plaša darbības sfēra vai vispārīgi principi noteiktā jomā)
pakalpojumu standartos;
informācijas apstrādes standartos;
tehniskos standartos (informācijas tehnoloģiju).…

Author's comment
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register