Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
1,99 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:714426
 
Author:
Evaluation:
Published: 09.11.2021.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 5 units
References: Used
Time period viewed: 2016 - 2020 years
Extract

Galvenā starptautisko institūciju atšķirība no valstiskajām struktūrām ir to koordinējošais un “sekmējošais” raksturs. Tā saucamās operatīvās vadības funkcijas starptautiskajām organizācijām piemīt daudz mazākā mērā. Pat vadības funkciju jomā starptautiskās organizācijas galvenokārt ir pilnvarotas vienīgi izpētīt situāciju un rekomendēt nepieciešamos pasākumus. Tā, piemēram, Starptautiskā pārtikas un lauksaimniecības organizācija un Starptautiskā veselības aizsardzības organizācija (FAO, WHO) ir vairāk “sekmējošas”, bet ANO – vairāk “operatīvas” dabas organizācija, kam ir tiesības pieņemt rekomendācijas un pat saistošus lēmumus, kuru izpildi ir piespiedu mehānismi.
Tomēr vairums starptautisko organizāciju ir pilnvarotas pieņemt nevis obligātus, bet gan vienīgi to dalībvalstīm rekomendējošus lēmumus (izņemot ANO Drošības padomi).Valstu griba ir suverēna un nedalīta, turpretī starptautisko organizāciju gribai ir kumulatīvs raksturs, jo tajā pastarpināti apkopota organizācijai deleģētā dalībvalstu kopējā griba.
Starptautiskās organizācijas atšķirība no valsts ir tā, ka valstij piemīt visas starptautisko tiesību subjekta tiesības, bet starptautiskajai organizācijai – tikai dažas, respektīvi, tās, ko valsti, īstenojot savu suverēno gribu, deleģējušas katrai konkrētai organizācijai, vienojoties par to organizācijas statūtos. Respektīvi, starptautiskajai organizācijai nav ne savas gribas, ne suverenitātes. Kā jautājumā par ANO konstatējusi Starptautiskā tiesa:
“Pretēji tam, ka valstīm piemīt visas starptautiskās tiesības un pienākumi saskaņā ar starptautiskajām tiesībām, tādas vienības kā ANO tiesībām un pienākumiem jābūt atkarīgiem no tās mērķiem un funkcijām, kā tie noteikti to konstituējošajos dokumentos un attīstīti praksē.”
Līdz ar to, piemēram, FAO nevar nodarboties ar starptautiskās drošības jautājumiem, bet ANO Drošības padome – ar lauksaimniecības attīstības rekomendācijām.

Author's comment
Work pack:
GREAT DEAL buying in a pack your savings −4,98 €
Work pack Nr. 1388669
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register