Secinājumi
• Stratēģiskās alianses parāda kooperatīvas vienošanās starp potenciālajiem un esošajiem konkurentiem. Stratēģiskās alianses veidojas sākot no formāliem kopuzņēmumiem, kuros divas vai vairākas kompānijas ieņem vienādas daļas, kurā tās sadarbojas speciālā uzdevumā, piemēram, veidojot jaunu produktu.
• Alianse ir ceļš, kā savest kopā papildinošās zināšanas un aktīvus, kad savādāk kompānijas atsevišķi to nespētu izdarīt. Tāpat alianses ir jēga taisīt, lai palīdzētu kompānijai izveidot tehnoloģiskos standartus priekš industrijas, no kuras iegūs konkrētās kompānijas.
• Stratēģiskās alianses tiek izmantotas dažādu mērķu sasniegšanai. Tirgus pilnveidošana ir viens no šiem fokusiem. Iekļūt ārzemju tirgos ir viens no primārajiem mērķiem priekš daudzām kompānijām. Dažas alianses vairāk sliecas uz pašmāju tirgus aizstāvēšanu. Cits fokuss izkliedēt izmaksu un ražošanas raksturīgo risku un pilnveidošanas pasākumus. Citas alianses tiek izveidotas, lai bloķētu un izstumtu konkurentus no tirgus.
• Neformālā kooperācijā darījumi un partneri darbojas bez kādiem speciāliem saistošiem vienošanās līgumiem. Līgumvienošanās. Stratēģiskās alianses partneri var apvienot savus spēkus kopējā R&D, mārketinga vai ražošanas izveidi. Vadības līgumi ir alternatīva, kurā firmas pārdod savas zināšanas un ekspertīzi darbojošā uzņēmumā, lai izvairītos no riska vai labuma no īpašumtiesībām. Vadības līgumi ir alternatīva, kurā firmas pārdod savas zināšanas un ekspertīzi darbojošā uzņēmumā, lai izvairītos no riska vai labuma no īpašumtiesībām. Vienošanās nodošana ar atslēgām paredz, ka klients var piemērot pilnīgi visu starptautisko sistēmu, kopā ar iemaņām, lai netraucēti spētu darboties jaunai uzņēmums.…