Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
2,49 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:598119
 
Author:
Evaluation:
Published: 30.03.2004.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 4 units
References: Not used
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  Stratēģiskā plānošana un vadīšana    3
1.  Stratēģiskās plānošanas būtība un nozīme    3
2.  Stratēģiskās un taktiskās plānošanas atšķirība    3
3.  Stratēģiskās plānošanas process    5
4.  uzņēmuma mērķu un plānu savstarpējā saistība    7
  Izmantotā literatūra    10
Extract

Stratēģiskās plānošanas būtība un nozīme

Stratēģiskā plānošana jebkurā uzņēmumā, pirmkārt, ir saistīta ar stratēģiju un stratēģisko menedžmentu, kas pēdējos gados kļuvuši ļoti populāri menedžmenta teorijā un praksē. Vārds “stratēģija” radies no grieķu stratēgia, (stratos karaspēks ago vedu) un mūsdienās neapšaubāmi saglabājies kā militārs termins, taču kopš 20. gs. Sešdesmitajiem gadiem tas ieguvis jaunu nozīmi pavisam citā jomā. Vārdu “stratēģija” sāka plaši lietot uzņēmuma menedžmentā, ar to saprot vadības izvēlēto uzņēmuma darbības virzienu.
Stratēģija ir uzņēmuma ilgtermiņa pamatmērķu un darbības virzienu noteikšana, to sasniegšanai nepieciešamo resursu izdalīšana.
Stratēģiskās plānošanas nozīme – ilgtermiņa organizācijas vai uzņēmuma darbības nodrošināšana.
Stratēģiskā plānošana –
- globālu mērķu noteikšana,
- informācijas analīze, uzņēmuma un tā apkārtējās vides pārskats un analīze,
- vairāku attīstības variantu vērtēšana,
- stratēģijas izvēle, perspektīvu lēmumu pieņemšana, stratēģiskā plāna formulēšana.
Parasti uzņēmumam ir daudz dažādu attīstības iespēju, taču no visiem alternatīvajiem variantiem jāizvēlas viens attīstības virziens, kuram sekos uzņēmums Izvēlētais attīstības virziens nepieciešams, lai pēc tā vadītos savā turpmākajā darbībā un lēmumu pieņemšanā. Šis attīstības virziens tiek formulēts stratēģijā. Bez stratēģijas uzņēmumam nav pārdomāta darbības plāna, vienotas programmas izvēlēto mērķu sasniegšanai.

Author's comment
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register