-
Stress pārbaudes darbu laikā
Nr. | Chapter | Page. |
Ievads | ||
1. | Teorētiskā daļa | |
1.1. | Pamatteorijas par stresu | |
1.1.1. | Stress, to veidi un rašanās cēloņi | |
1.2. | Pārbaudes darbu organizācija | |
1.3. | Kā sagatavoties pārbaudes darbiem | |
1.3.1. | Rekomendācijas skolēniem | |
1.3.2. | Rekomendācijas skolotājiem un klases audzinātājiem | |
1.3.3. | Rekomendācijas vecākiem | |
2. | Praktiskā daļa | |
2.1. | Metode | |
2.2. | Pētījuma rezultātu analīze un interpretācija | |
Secinājumi | ||
Izmantotās literatūras saraksts | ||
Pielikumi |
Kad tuvojas pārbaudes darbi, mūs pārņem bailes, stress un bezmiegs. Katrs cilvēks gaidāmos pārbaudījumus uzņem citādāk, taču visus vieno kopēja lieta – mācīšanās.
Ļoti pazīstama lieta eksāmenos ir stress, kas traucē koncentrēties, taču no tā atbrīvoties pavisam var būt pat kļūda, jo stress ir ideāls dzinulis mērķu sasniegšanai. Minimāls stress pirms pārbaudes darba ir normāla parādība, un tas var kalpot kā pozitīvs faktors, jo palīdz mobilizēt domas. Tomēr, ja stress ir sakāpināts un traucē sasniegt vēlamo rezultātu, tad jāmeklē iemesli un risinājumi.
Satraukums jeb stress par gaidāmo pārbaudi ir pazīstams daudziem skolēniem. Tas var nopietni apgrūtināt psiholoģisko pašsajūtu un novājināt organismu. Taču lielā mērā drudžaino stāvokli pirms pārbaudījumiem var mazināt, pilnveidojot skolēnu darbu sagatavošanās tehniku, gan veicot citus pasākumus.
Pētījuma tēma: Stress pārbaudes darba laikā.
Pētījuma mērķis: izpētīt stresa līmeni pārbaudes darba laikā.
Pētījuma uzdevumi:
1. Izpētīt teorētisko literatūru par doto problēmu.
2. Izpētīt skolas stresa līmeņus skolēniem.
3. Izstrādāt rekomendācijas un apkopot tās brošūrā „Kā sagatavoties pārbaudes darbiem”
Pētījuma hipotēze: pārbaudes darbu rakstīšanas brīdī skolēnu stresa līmenis ir pietiekami augsts, bet, zinot sagatavošanas darba noteikumus un uzvedības noteikumus atbildes laikā, stresa līmenis var tikt optimizēts.
Pētījuma metode: testēšana.
Pētījuma grupu raksturojumi: pētījumā piedalījās Rīgas 96.vidusskolas vienpadsmito klašu skolēni 16 – 18 gadu vecumā.
Pētījuma priekšmets: personisks stresu līmenis.
Pētījuma objekts: stress pārbaudes darbu laikā.
Pētījuma galvenā teorija: pamatojoties uz biologa un filozofa, kā arī stresa mācības pamatlicēja Selje (Selye)teoriju, kura secināja, ka daudzu slimību iemesls var būt iekšējo un ārējo faktoru savstarpēja mijiedarbība. Slimības rodas kā sekas neveiksmīgiem mēģinājumiem adaptēties piesātinātos stresa stāvokļos. Stresa rezultātā var tikt traumēts kāds dzīvībai svarīgs orgāns. Stress var salauzt organisma aizsargmehānismu. Lai cīnītos ar atkarību no stresora, nepieciešams zināt, kā to pārvarēt. …
Pārbaudes darbu rakstīšanas brīdī skolēnu stresa līmenis ir pietiekami augsts, bet, zinot sagatavošanās darba noteikumus un uzvedības noteikumus atbildes laikā, stresa līmenis var tikt optimizēts.
- Apmierinātība ar darbu. Pētījumu anketas izstrāde
- Stress
- Stress pārbaudes darbu laikā
-
You can quickly add any paper to your favourite. Cool!Stress
Research Papers for secondary school15
-
Apmierinātība ar darbu. Pētījumu anketas izstrāde
Research Papers for secondary school3
-
Kas ir stress, un kā tas ietekmē mūsu veselību
Research Papers for secondary school7
-
Jūtas un emocijas. Stress
Research Papers for secondary school7
-
Laika lentas izmantošana vēstures stundās speciālajā skolā
Research Papers for secondary school2