Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
6,99 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:976626
 
Evaluation:
Published: 20.05.2011.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 5 units
References: Used
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  Anotācija   
  Annotation   
  Ievads   
  TEORĒTISKĀ DAĻA   
1.  Stress   
1.1.  Stresa jēdziens   
1.2.  Stresa cēloņi   
1.3.  Stresa pazīmes   
1.4.  Stresa mazināšana   
1.5.  Stress un veselība   
2.  Stresa atšķirības starp dzimumiem   
2.1.  Sievietes un stress   
2.1.1  Fiziskais stress   
2.1.2  Emocionālais stress   
2.1.3  Profesionālā joma   
2.2.  Vīrieši un stress   
2.2.1.  Fiziskais stress   
2.2.2.  Emocionālais stress   
2.2.3.  Garīgais stress   
3.  Stress ikdienā   
3.1.  Stress skolā   
3.2.  Stress, kas saistīts ar darbu   
4.  Anketēšanas rezultātu analīze   
  Secinājumi   
  Izmantotā literatūra un avoti   
Extract

Vārds „stress” (spriedze) ikdienā izraisa negatīvas asociācijas vairākumam cilvēku. Tam ir savs pamats. Latvijas iedzīvotāju jaunāko aptauju rezultāti liecina, ka 46% sieviešu un 45% vīriešu cieš no stresa. Stress nodara arī ekonomiskus zaudējumus: samazinās darba produktivitāte, pieaug darba kavējumi. Teikto var attiecināt arī uz mācībām- samazinās to produktivitāte un apmeklētība.
Stresa teorijas pamatlicējs ir Kanādas ārsts Hanss Seljē (1907-1982).
Mūsdienās sastopamas daudzas stresa definīcijas. Visas tās vieno atziņa, ka stress rodas no neatbilstības starp izvirzītajām prasībām un to realizācijas iespējām.
Stress ir indivīda vispārēja- fizioloģiska, psiholoģiska uzvedības un saskarsmes atbildes reakcija uz jebkura veida pārslodzi.
Amerikas stresa institūts šo atbildes reakciju salīdzina ar lidmašīnu, kas gatavojas pacelties gaisā- visas cilvēku sistēmas; sirds un asinsvadi, plaušas, imūnsistēma, sajūtas, smadzenes u.c. ir pārskaņotas lai pārvarētu draudošās briesmas. Atbildes reakciju nosaka mūsu individuālā uztvere. Sengrieķu filozofs Epiktēts (138-50 p.Kr.) uzskatīja, ka cilvēku uzbudina un satrauc nevis lietas, bet pašu fantāzijas, iztēle un domas par lietām, notikumiem. Katrai privilēģijai ir sava cena. Par domāšanas un iztēles privilēģijām cilvēki „maksā” ar nepatīkamām domām un satraucošām iztēles ainām. Nevis paši notikumi, bet mūsu attieksme pret tiem izraisa stresu. Ja nav iespējams situācijas, notikumus, varbūt var mainīt attieksmi?
Izšķir:
• Distresu vai slikto stresu;
• Eistresu vai labo stresu.
Zināms stresa daudzums cilvēkam ir nepieciešams, jo tas vairo enerģiju, rosina domāšanu, intelektuālās darbības, palīdz mobilizēties un pielāgoties- adaptēties jaunā situācijā, pārvarot noteiktu diskomfortu. No šāda viedokļa raugoties, noteiktā deva satraukuma pirms ieskaites vai eksāmena ir vērtējama pozitīvi.…

Author's comment
Work pack:
GREAT DEAL buying in a pack your savings −7,48 €
Work pack Nr. 1314770
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register