Šajā darbā autors pēta Latvijā rajonā dzīvojošo studentu pirkšanas īpatnības, to saistību ar cilvēka dzimumu, tautību un iecienītāko finanšu paklpojumu. Tika izveidota anketa. Autors aptaujāja, nejauši izvēlētus, trīsdesmit astonus cilvēkus, kuri dzīvoja Latvijā 2008. gada novembra mēneša sākumā. Aptaujātiem elektroniskā veidā tika aizsūtītas anketas ar jautājumiem par viņu iecienītāko banku, dzimumu, iecienītāko finanšu pakalpojumu, tautību un citiem pētamiem lielumiem (skat. pielikumu 1).
Pētījums ir aktuāls, jo mūsdienas dzīves kvalitāte bieži vien ir atkarīga no katra cilvēka spējas atrast sev piemērotāku finanšu paklpojumu sniedzēju, uz kuru var pilnīgi paļauties, ekonomējot laiku un naudu.