Mūsdienu izglītības sistēma piedzīvo dinamiskas pārmaiņas, kuru centrā arvien biežāk nonāk digitalizācija. Tehnoloģiju attīstība un to integrācija mācību procesā maina skolotāja un skolēna lomas, mācību satura pieejamību, kā arī izglītības materiālu būtību. Tradicionālie izglītības materiāli, kas balstīti uz drukātiem avotiem un lineāru pieeju, kļūst par daļu no plašākas, digitāli orientētas izglītības ekosistēmas. Šis process būtiski ietekmē mācīšanās un mācīšanas praksi visos izglītības posmos, bet īpaši svarīgs tas ir sākumskolā, kur bērni apgūst pamatprasmes un veido attieksmi pret mācīšanos.
Sākumskolas skolēni, jau no mazotnes ir pieraduši pie dažādu viedierīču un tehnoloģiju lietošanas. Tas nozīmē, ka skolotājiem ir jāmeklē efektīvi un bērnam saprotami veidi, kā integrēt digitālos rīkus mācību procesā, nezaudējot pedagoģisko kvalitāti un bērna vispusīgās attīstības līdzsvaru. Digitalizācija mācību materiālu jomā rada gan iespējas – piemēram, individualizētu mācīšanos, tūlītēju atgriezenisko saiti, interaktivitāti –, gan izaicinājumus: tehnoloģiju pieejamība, skolotāju digitālā kompetence, materiālu kvalitāte un drošas vides nodrošinājums.
…