1.1. Tālākizglītības teorija un prakse
1.2. Tālākizglītības situācija Latvijā
Mūžizglītībai ir jākļūst par vadošo principu, sniedzot un saņemot izglītību pilnīgi visās izglītības jomās, un šis redzējums ir jāievieš dzīvē jau tuvāko 10 desmit gadu laikā. Svarīgi, ka īpaši šodien, kad mūsu valsts ir pievienojusies Eiropas Savienībai – visiem Eiropas iedzīvotājiem ir jābūt vienādām iespējām pielāgoties sociālo un ekonomisko izmaiņu prasībām un aktīvi piedalīties Eiropas nākotnes veidošanā. [28.,24]
Saskaņotajai mūžizglītības stratēģijai ieteikti mērķi:
• garantēt universālu pieeju izglītībai, lai iegūtu un atjaunotu tās iemaņas, kas nepieciešamas pastāvīgai līdzdalībai uz zināšanām balstītā sabiedrībā;
• jūtami palielināt investīciju līmeņus cilvēku resursos, piešķirot prioritāti Eiropas lielākajai vērtībai – tās cilvēkiem;
• izstrādāt efektīvas mācīšanas un mācīšanās metodes un kontekstus, lai nodrošinātu pastāvīgas mūžizglītības iegūšanas iespējas visās izglītības jomās;
• ievērojami uzlabot mācību līdzdalības un rezultātu izpratni un vērtējumu, jo sevišķi – attiecībā uz neformālo un ikdienas neformālo mācīšanos;
• nodrošināt, lai ikvienam būtu pieejama kvalitatīva informācija un konsultācijas par mācīšanās iespējām visā Eiropā.un katra cilvēka dzīvē;
• nodrošināt, lai mūžizglītības iegūšanas iespējas būtu, cik vien iespējams, tuvu tiem, kas mācās – viņu pašu dzīvesvietās, ar IKT (informācijas un komunikāciju tehnoloģiju) iekārtu palīdzību, kur vien tas iespējams [18].