Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
4,49 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:271889
 
Evaluation:
Published: 15.03.2021.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 49 units
References: Used
Extract

Tālākizglītošanās gan ir viņu pašu ziņā un visvairāk tiek izmantoti īslaicīgi kursi par aktuāliem jautājumiem, ko var organizēt gan profesionālās asociācijas, gan citas izglītības iestādes.
Zināšanām balstītu sabiedrību. Līdz ar to profesionālās izglītības galveno uzdevumu kļūst izglītošanās pieejamība visa mūža garumā. Sākotnējās profesionālās izglītības pamatuzdevums ir ne tikai profesionālu zināšanu un prasmju apguve, bet arī mācīšanās mācīties, lai skolā apgūtais būtu pamats zināšanām un prasmēm, kas tiks apgūtas vēlāk.
2000./01. mācību gadā gandrīz pilnībā tika pabeigta likumdošanas sakārtošana
sākotnējās profesionālās izglītības jomā. Tas nozīmē, sistēmā iestājusies stabilitāte. Arī izglītības iestāžu finansējuma sistēma ir sakārtotā, nosakot izmaksu minimumu uz vienu izglītojamo. Taču tāpat kā iepriekšējos gados tikai 4% no valsts budžeta izdevumiem profesionālajai izglītībai tiek atvēlēts kapitālieguldījumiem.
Ir sakārtots arī izglītības programmu satura jautājums. Ir pieņemti valsts arodizglītības, vidējās profesionālās un pirmā līmeņa augstākās profesionālās izglītības standarti. Ir izveidots Profesiju standartu reģistrs un kopā ar sociālajiem partneriem norit darbs pie arvien jaunu standartu izstrādes.
IZM Profesionālās izglītības programmu reģistru, kas ir pieejams katram interesentam.
Joprojām svarīga profesionālās izglītības attīstībai ir piedalīšanās dažādās Starptautiskās programmās. Tas ir veids kā apgūt jaunu pieredzi.
Viens no variantiem kā saglabāt esošo infrastruktūru ir pārveidot profesionālās izglītības iestādes par mācību centriem, kuros var apgūt ne tikai profesionālās izglītības programmas, bet arī pamatprasmes un interešu izglītību. Šādos centros vajadzētu būt pieejamiem arī profesionālās izglītības un darba tirgus konsultantiem, kas gan jauniešiem, gan pieaugušajiem palīdz orientēties viņu pašu un apkārtējā situācijā.

Author's comment
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register