1. Trenda eksistence
Lai noteiktu trenda eksistenci dotajā situācijā, ir jābūt šādiem priekšnoteikumiem, kā izteikta pastāvība attīstībā. Šī tendence eksistē dažādās formās – augošā vai dilstošā, tai var būt raksturīgas dažādas nelinearitātes, saglabāties ilgāku vai īsāku laika periodu. Atsevišķos gadījumos pētot tendenci ar statistiskām metodēm, izdodas noteikt objektīvu likumsakarību, kura var saglabāties ilgāku laika periodu.
Šajā gadījumā tiks apskatīti un prognozēti foto rāmīšu pārdošanas apjomi noteiktam laika periodam. Izejas dati ir ņemti no foto salona SIA “AVB” 2004.gada pirmā ceturkšņa.
Tiks noteikta pārdošanas tendence nākamiem laika periodiem, respektīvi 2.ceturkšņa mēnešiem – aprīlim un maijam.
Izmantojot esošos izejas datus, kas doti 1.tab., kur redzami foto rāmīšu pārdošanas apjomi par šī gada pirmo ceturksni – janvāri, februāri un martu, kā arī noteikts kopējais apgrozījums katram ceturkšņa mēnesim un, izmantojot programmu MS Excel funkciju trend, tiks prognozēti pārdošanas apjomi aprīļa un maija mēnesim.
…