Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
1,99 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:509170
 
Evaluation:
Published: 23.11.2005.
Language: Latvian
Level: Secondary school
Literature: 2 units
References: Not used
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
1.  Likumdošanas iniciatīvas   
2.  Likumu izstrādes procedūra   
3.  Likumu autori un aktu sagatavošanas tehnika   
4.  Likumu stāšanās spēkā   
5.  Likumu izstrādes principi   
Extract

Tiesību jaunrades pirmā stadija ir sagatavošana, kas iesākas ar iniciatīvu – tiek pieņemts lēmums par kāda normatīvā akta izstrādāšanas nepieciešamību. Tiešie iniciatori (personas vai institūcijas, kas pieņem šādu lēmumu) var atšķirties atkarībā no paredzamā normatīvā akta veida (likums, valdības lēmums, pašvaldības lēmums u.c.). Piemēram, Satversmes un jaunu likumu sagatavošanas iniciatīva parasti nāk no valdības, vēlēšanās uzvarējušām partijām vai atsevišķie politiķiem. Turpretī iniciatīva sagatavot pašvaldības lēmumu visbiežāk nāk no pilsētu domju vai pagastu padomju deputātiem vai pašvaldību izpildinstitūcijām. Faktiski tiešo iniciatoru lomā parādās tikai tie subjekti, kuriem ir likumīgas tiesības iesniegt normatīvā akta projektu. Piemēram, attiecībā uz likumprojektiem jautājums ir noregulēts Latvijas Republikas Satversmes 65. pantā. Šīs iniciatīvas var atšķirties pēc formas un visizplatītākā forma ir iniciatora rīkojums kādai personai vai institūcijai. Tās ir iespējamas rakstisku rīkojumu vai pat īpašu lēmumu veidā. Latvijā samērā izplatīta prakse ir uzdevumi Ministru kabinetam, kurus dod Saeima, izmantojot kāda likuma pārejas noteikumus vai pat pieņemot īpašu lēmumu. Dažkārt sastopami gadījumi, kad iniciatīva tiek izteikta mutiski – kā mutisks uzdevums kādai personai vai institūcijai. Pilnībā atteikties no šādas formas acīmredzot nav iespējams, taču nolūkā izvairīties no vēlākiem pārmetumiem, mutiskas iniciatīvas tomēr būtu vēlams fiksēt vismaz pierakstu veidā. Abi iniciatīvu viedi pēc savas būtības ir normatīvo aktu projekta pasūtījumi – respektīvi iniciators pasūta (uzdod) kādam izpildīt šo darbu. …

Author's comment
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register