Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
2,49 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:237274
 
Author:
Evaluation:
Published: 16.03.2006.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 3 units
References: Used
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  Ievads    3
1.  Tirgus veidi    4
2.  Tirgus segmentācija    6
2.1.  Patēriņa tirgus segmentācijas pazīmes un kritēriji    6
2.2.  Izmantotāju tirgus segmentācija    7
  Nobeigums    10
  Izmantotās literatūras saraksts    11
Extract

“Katru gadu ikvienā valstī tiek dibināti daudzi jauni uzņēmumi. Tajā pat laikā daudzus uzņēmumus pasludina par maksātnespējīgiem, bankrotējušiem, tie tiek likvidēti. Uzņēmējdarbība un tās vide mūsdienās ir ļoti mainīga. Tāpēc uzņēmējiem nemitīgi jāpilnveido uzņēmējdarbības stratēģija un jākoriģē mērķi. Uzņēmējam pats galvenais ir lūkoties soli, bet vēl labāk vismaz divus soļus uz priekšu tajā jomā, kurā viņš darbojas vai nolēmis darboties. Kā apliecina prakse, tad patiesi konkurētspējīgi ir tie uzņēmumi, kas īsteno inovatīvu uzņēmējdarbību, izmanto jaunāko tehnoloģiju, ļoti rūpīgi veic tirgus izpēti, izstrādā un elastīgi īsteno perspektīvos mārketinga plānus.” (1,4)
“Panākumi jebkurā kaujā ļoti lielā mērā ir atkarīgi no izlūkošanas kvalitātes – tā atzīst kara zinātne. Tas pats attiecināms arī uz uzņēmuma darbību aizvien asākas konkurences apstākļos. Var teikt, ka tirgus faktoru izpēte ir izejas punkts ikviena saimnieciskā lēmuma pieņemšanai, un mārketinga pētījumus var pielīdzināt izlūkošanai.
Lai samazinātu nenoteiktību un uzņēmuma risku, tā vadītāju rīcībā ir jābūt drošai, pietiekamai un laikus sniegtai informācijai. Tirgus apstākļos paļauties tikai uz intuīciju, uz vadītāja un speciālistu iepriekšējo pieredzi ir vairāk nekā bīstami uzņēmuma pastāvēšanai un turpmākai sekmīgai attīstībai. Informāciju iegūst, veicot mārketinga pētījumus.” (1,26)
“Vārds “marketings” latviešu valodā ienācis no angļu valodas (angļu marketing – iepirkšanās tirgū) un nozīmē – tirgus zinība, mācība par tirgu. Attiecīgais angļu vārds pārņemts daudzās pasaules valodās.
Literatūrā ir daudz marketinga definīciju, kur autori izceļ kādu tā tehnisko, vadīšanas, ekonomisko vai sociālo pusi. Amerikas marketinga asociācija ir devusi šādu definīciju: “Marketings ir darbība preču un pakalpojumu plānošanā, cenu veidošanā, virzīšanā tirgū, sadalē, lai pilnveidotu pirkšanu un pārdošanu, ar mērķi apmierināt individuālo un organizēto objektu vajadzības.” (2;5)
“Tirgus ir visi preču un pakalpojumu esošie un potenciālie pircēji.
Vienu un to pašu produktu var pirkt daudzi un dažādi cilvēki vai organizācijas un izmantot tos dažādiem mērķiem.
Ir divi galvenie tirgus veidi:
a)patēriņa tirgus;
b) izmantotāju tirgus.
Šie divi tirgus veidi ir pilnīgi atšķirīgi gan pēc cilvēku un organizāciju grupām, gan arī pēc viņu pirkšanas motīviem.
Patēriņa tirgu var definēt kā tirgu, kura esošie un potenciālie tirgus dalībnieki ir atsevišķi indivīdi, ģimenes (mājsaimniecības), kas pērk preces un pakalpojumus personisko vajadzību apmierināšanai.…

Author's comment
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register