Segmentēšanas būtība.
Izejot ar preci jebkurā tirgū – patēriņa vai industriālajā -, ražotājam jāsaprot, ka viņš nevar apkalpot visus pircējus pat tad, ja to ļautu viņa ražošanas jaudas, jo pircēji šo preci izlieto dažādi, bet galvenais- to iegādājas dažādu iemeslu dēļ. Tāpēc tirgu sadala vairākās pircēju grupās. Tā ir tirgus segmentācija. Pēc tam notiek viena vai dažu izraudzīto segmentu vērtēšana un atlase (mērķa tirgus noteikšana). Beidzot notiek preces nostiprināšanās attiecīgajā tirgus segmentā, mārketinga pasākumu detalizācija un attīstība.
Tirgus segmentācijai ir arī trūkumi. Orientējoties tikai uz vienu segmentu, var palikt neievēroti, neinformēti potenciālie pircēji citā segmentā. Virzot darbību uz noteikta vecuma sieviešu grupu, neizanalizējot to ienākumus, nevarēs realizēt ieplānoto preču apjomu un veidosies nevajadzīgi preču krājumi.
Segmentēšana ir tirgus sadalīšana pēc pircēju grupām, atkarībā no to vajadzībām, rīcības tirgū un attieksmes pret mārketinga pasākumiem.
Mērķtirgus noteikšana ir viena vai dažu izraudzīto segmentu vērtēšana un atlase, lai veiktu noteiktus mārketinga pasākumus.
Pozīciju nostiprināšana ir uzņēmuma mārketinga pasākumu detalizēšana uz pilnveidošana, kas vērsta pret konkurentiem (t.sk. produkta sortiments un kvalitāte, cenu veidošana, komunikāciju veidošana un sadales kanālu izvēle).
…