Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
4,99 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:306997
 
Author:
Evaluation:
Published: 11.06.2009.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 7 units
References: Used
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  Ievads    3
1.  Tirgus līdzsvars    4
1.1.  Tirgus raksturojums    4
1.2.  Tirgus līdzsvara vispārējs raksturojums    6
1.3.  Nodokļu un subsīdiju ietekme uz tirgus līdzsvaru    8
2.  Pieprasījuma un piedāvājuma ietekme uz tirgus līdzsvaru    9
2.1.  Pieprasījuma ietekmējošie faktori    10
2.2.  Piedāvājuma ietekmējošie faktori    13
2.3.  Pieprasījuma un piedāvājuma elastība    15
2.4.  Īstermiņa un ilgtermiņa piedāvājuma prognozes    19
3.  Tirgus līdzsvara stabilitātes nodrošināšana    21
  Secinājumi    25
  Bibliogrāfiskais saraksts    27
Extract

SECINĀJUMI
Izanalizējot tirgus pieprasījumu un piedāvājumu var secināt:
1. Tirgus forma mūsdienu tirgus ir piedāvājuma un pieprasījuma saskaņošanas sistēma ar visai sarežģītu infrastruktūru. Preču pirkšana un pārdošana tiek saskaņota ne vien noslēgtā telpā, bet arī starpvalstu līmenī. Paralēli pastāv divi tirgi, preču tirgus un ražošanas resursu tirgus.
2. Tirgus formas un grupas ir iespējams grupēt dažādi: pēc dalībnieku skaita, lieluma, arī pēc piedāvājuma un pieprasījuma attiecību samēra. Pēc konkurences lieluma izšķir divas tirgus formas: pilnīgas konkurences un nepilnīgas konkurences tirgus.
3. Analizēt tirgus pieprasījumu un piedāvājumu ir ļoti svarīgi, tas dod iespēju izprast daudzus ekonomiskos procesus: kā sociālie, politiskie un ekonomiskie faktori ietekmē tirgus cenas, kā arī ietekmē ražotāju vēlmes un patērētāju prasības.
4. Pētot pieprasījuma un piedāvājuma mijiedarbību, izzinām tirgus mehānisma darbību, kā šis mehānisms nosaka ražošanas apjomus un cenas.
5. Gan pieprasījums, gan piedāvājums ir atkarīgs no daudziem ietekmējošiem faktoriem.
6. Ja preces cenai pieaugot, pieprasījums pēc šīs preces samazinās, tā ir pieprasījumam normāla reakcija.
7. Svarīgākie lielumi, kas ietekmē pieprasījumu ir šādi: pieprasītās preces cena, citas preces cena, patērētāju ienākumi.
8. Piedāvājuma reakciju uzskata par normālu, ja preces cenai paaugstinoties (pazeminoties), piedāvājuma apjoms arī paaugstinās (pazeminās);
9. Elastība ir viena mainīgā lieluma reakcijas mērs uz cita mainīgā lieluma izmaiņām.
10. Elastības lielumu raksturo koeficients. Ja tā absolūtā nozīme ir lielāka par vienu, tad pieprasījums (piedāvājums) ir elastīgs, ja mazāka par vienu, tad tas ir neelastīgs.
11. Pieprasījums ilgā laikā parasti ir elastīgāks nekā īsā laikā, jo patērētājs dārgāk kļuvušo preci aizstāj ar lētāku preci. Ja pieprasījums ir elastīgs, tad, lai palielinātu kopējos ienākumus, cena ir jāpazemina, bet, ja pieprasījums ir neelastīgs, cenu pazeminot, kopējie ienākumi samazināsies.
12. Tātad var secināt, lai pareizi veidotu cenu politiku, zemniekam ir jāzina, vai pieprasījums ir elastīgs vai neelastīgs.
13. Tātad, lai arī tirgus līdzsvars ir tieši atkarīgs no brīvā tirgus sistēmas, pieprasījuma un piedāvājuma harmoniju, tomēr nevar apgalvot, ka varētu pastāvēt līdzsvars tirgū, ja nenotiktu valdības iejaukšanās.
14. Valdības ietekme uz Latvijas tirgu ir ļoti liela, sākot no cenu grīdas vai griestu noteikšanas, beidzot ar dažādiem atvieglojumiem, nodokļu atvieglojumiem, subsīdijām, dotācijām, kas palīdz atrast tirgus līdzsvaru, kuru reizēm bez valdības iejaukšanās nav iespējams atrast.
15. Par tirgus līdzsvara stabilitāti var runāt, ja tiek ņemta vērā visa Latvijas ekonomiskā sistēma. Protams, nevar aizmirst par tirgus dalībnieku un to starpā pastāvošās konkurences …

Author's comment
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register