Research Papers
Technologies
Communications, Transport
Transporta ekspluatācijas izmaksu samazināšanas iespējas ...-
Transporta ekspluatācijas izmaksu samazināšanas iespējas tirdzniecības uzņēmumā
Nr. | Chapter | Page. |
IEVADS | 3 | |
1. | Uzņēmuma darbības apskats | 4 |
1.1. | Uzņēmuma darbības virzieni | 4 |
1.2. | Uzņēmuma transporta resursu raksturojums | 10 |
1.3. | Nozares apraksts | 11 |
2. | Spēkratu ekspluatācijas izmaksas | 12 |
2.1. | Transporta izmaksas spēkratu dīkstāvju rezultātā | 12 |
2.2.1. | Transporta līdzekļu apdrošināšana | 17 |
2.2.2. | Transporta līdzekļa ekspluatācijas nodoklis un tehniskā apskate | 18 |
2.2.3. | Transporta līdzekļa servisa izmaksas | 19 |
2.2.4. | Degvielas izmaksas | 20 |
2.2.5. | Amortizācijas izmaksas | 21 |
3. | SIA Ecoberry transporta ekspluatācijas izmaksu samazināšanas iespējas | 23 |
3.1. | Piekabju izmantošanas iespējas | 23 |
3.2. | Gāzes iekārtu uzstādīšana spēkratos | 25 |
SECINĀJUMI | 28 | |
PRIEKŠLIKUMI | 29 | |
BIBLIOGRĀFISKAIS SARAKSTS | 30 |
SECINĀJUMI
1) Vidēji 1 reizi mēnesī kāds no 4 uzņēmuma SIA Ecoberry transporta līdzekļiem atrodas servisā, lai veiktu obligātās apkopes vai remontu. Rezultātā rodas dīkstāve, kurās ietilpst remonta un apkopju izmaksas, darbinieku algas, pieskaitāmās izmaksas un amortizācijas atskaitījumi, kas gada griezumā uzņēmumam rada Ls 990 lielus izdevumus.
2) Uzņēmuma SIA Ecoberry kravas furgoni nedēļā 3 reizes apbraukā produkcijas savākšanas punktu maršrutus. Kravas furgonu ierobežotās kravnesības dēļ, transporta līdzekļi maršrutu var veikt 2 dienās, jo nav iespējams sakraut spēkratā visu maršrutā paredzēto produkcijas daudzumu, kas vienā maršrutā rada papildus 150-220 km nobraukumu, atkarībā no tā garuma.
3) Viena maršruta kopējais produkcijas daudzums svārstās no 3-5 tonnām. Maksimāli vienā kravas furgonā var sakraut 3 tonnas produkcijas. Atlikušais produkcijas daudzums, kas sastāda 2 tonnas, ir jākrauj atsevišķi, kas sezonas laikā rada papildus 5400- 8000 km nobraukto attālumu uz vienu maršrutu, atkarībā no posma garuma.
4) Pastāv vairāki maksājumi par transporta līdzekļiem, kuru maksāšana ir obligāta. Uzņēmumam obligāti jāmaksā transportlīdzekļu ekspluatācijas nodoklis Ls 420 par visiem spēkratiem, apdrošināšana Ls 604 par visiem spēkratiem, tehniskā apskate Ls 91,7 par visiem spēkratiem.
5) Novecojis autoparks ir neizdevīgs gan servisa izmaksu ziņā, gan degvielas patēriņa ziņā. Servisa izmaksas uzņēmumā sastāda Ls 963 par visiem uzņēmuma rīcībā esošajiem transporta līdzekļiem.
6) Degvielas izmaksas sastāda lielāko daļu no transporta izmaksām uzņēmumā SIA Ecoberry. Degvielas izmaksas uzņēmumā sastāda Ls 9034,56 sezonā.
PRIEKŠLIKUMI
1) Lai palielinātu pārvadāto produkcijas apjomu vienā maršrutā, darba autori piedāvā aprīkot uzņēmuma kravas furgonus ar piekabēm. Piekabju kravnesība nodrošina vajadzīgo 2 tonnu kravas iztrūkumu, kuru nav iespējams iekraut spēkratos ierobežotās kravnesības dēļ. Ar piekabēm tiktu aprīkoti visi uzņēmuma kravas furgoni un piekabju iegāde izmaksātu Ls 5097. Izmantojot piekabes sezonā nobrauktais maršruta garums samazinātos no 5400- 8000 km, atkarībā no maršruta garuma, kas ļautu ietaupīt no 308- 502 litriem degvielas jeb Ls 286,44- 466,66. Piekabju iegāde, raugoties tikai no degvielas ietaupījuma apjomu atmaksātos 4,3 gados, neierēķinot nobraukuma samazinājumu, kas atsaucās uz transporta līdzekļu tehnisko stāvokli, proti, obligāto apkopju un remontu apjoms samazinātos.
2) Lai samazinātu degvielas izmaksas darba autori iesaka uzņēmuma autoparku aprīkot ar gāzes iekārtām, kas var radīt degvielas izmaksu ietaupījumu Ls 824,53 apmērā vienas darbības sezonas laikā. Vienas gāzes iekārtas cena izmaksā Ls 550, tātad kopējā iekārtu uzstādīšana uzņēmumam izmaksātu Ls 1650. Uzņēmums izmaksas par gāzes iekārtu uzstādīšanu atpelnīs vidēji pēc 2.15 sezonām jeb 79624 nobrauktiem kilometriem, ja skaita kopā visus ar gāzes iekārtām aprīkotos spēkratus.
…
Mūsdienu ikdiena noris nemitīgā kustībā. Cilvēki mēro ceļu no mājām uz darbu, no pilsētas uz pilsētu, no valsts uz valsti. Tāpat arī saražotajai uzņēmuma produkcijai ir jāmēro piegādes ceļš no ražotnes uz pārdošanas objektiem. Liela daļa uzņēmumu uztur savu transporta parku, kā arī pastāv uzņēmumi, kuri iznomā transporta pakalpojumus, lai nogādātu produkciju pasūtītājam. Produkcijas transportēšana ir īpaši nozīmīgs tirdzniecības uzņēmumu posms, jo produkts ir jāpiegādā noteiktajā apjomā, laikā un augstākajā kvalitātē, pretējā gadījumā iestājas atbildība par līgumā noteikto prasību neievērošanu un tas uzņēmumiem nes zaudējumus. Svarīgi ir nodrošināt transportlīdzekļu tehnisko gatavību tādā stāvoklī, lai pārvadāšanas laikā nerastos neparedzēti apstākļi, kas piespiestu atlikt produkcijas piegādi uz nenoteiktu laiku.
- Latvijas transporta nozares attīstības tendences
- Transporta ekspluatācijas izmaksu samazināšanas iespējas tirdzniecības uzņēmumā
- Uzņēmuma ārējā transporta sistēma
-
You can quickly add any paper to your favourite. Cool!Uzņēmuma ārējā transporta sistēma
Research Papers for university13
-
Latvijas transporta nozares attīstības tendences
Research Papers for university5
-
Investīcijas Latvijas transporta infrastruktūrā
Research Papers for university30
-
Rīgas sabiedriskā transporta raksturojums
Research Papers for university28
-
Jūras transporta izmantošanas īpatnības
Research Papers for university9