Atskatoties uz pēdējiem pāris gadsimtiem, tad noteikti varam apgalvot, ka pasaule lielāko attīstības lēcienu ir piedzīvojusi tieši šajā laikā, jo tas ir raksturīgs ar pasaules kariem un kā likums kara laikā tehnoloģijas un vispārīgā zinātne attīstās paātrināti. Nevelti es pieminu tādus notikumus kā karu, jo šajā kontekstā tas ir viens no veidiem kā vērtēt transporta sistēmu kopumā un loģistikas ķēžu mijiedarbības rezultātu. Darba gaitā aplūkošu Eiropas transporta sistēmu, kā arī veltīšu īpašu uzmanību arī Baltijas valstīm.
Transporta infrastruktūra ir kritisks komponents loģistikas sistēmā kā kopējam valstiskam orgānam. Jāņem vērā, ka Eiropas valstīs infrastruktūras daudzveidība svārstās no tradicionālās smagās rūpniecības, līdz pat zināšanu ietilpīgām un augstas vērtības izstrādājumiem. Atskatoties uz Eiropas reģionu jāsecina, ka modelis ko izmanto Eiropā ir puslīdz centralizēta ražošana un spēcīga izplatīšana, kas uzliek papildus slogu uz kopējo Eiropas transporta infrastruktūru. Eiropas Savienībā iekļautajās valstis var piesaistīt finansiālos līdzekļus no Eiropas piedāvātajiem fondiem un uzlabot situāciju katras attiecīgās valsts transporta sistēmā. Būtiski loģistikas procesā ir atbildēt uz fundamentālu jautājumu, vai pastāvošā transporta sistēma ir pietiekami piemērota izvirzītajiem kritērijiem un vai tā spēs elastīgi piemēroties prasībām. …