Pēdējo gadu laikā pieaugušais transporta plūsma un nepietiekami sakārtotā infrastruktūra, Rīgas pilsētas iedzīvotājiem un viesiem ir bijuši par iemeslu tam, lai neskaitāmas stundas tiktu pavadītas sastrēgumā. Viena no problēmu saknēm ir neadekvātais tiltu skaits pāri Daugavu. Pašreizējā situācijā, kad arvien pieaugošās transporta plūsmas prasības vairs nespēj apmierināt agrāk būvētie Daugavas šķērsojumi, kā risinājums problēmai, radās doma, par jauna tilta būvniecību.
2002. gadā Rīgas domes Pilsētas attīstības departaments izstrādāja projektēšanas uzdevumu Dienvidu tilta trasei, kam jāsavieno Vienības gatve Daugavas kreisajā krastā ar Slāvu rotācijas apli Daugavas labajā krastā. Tādejādi uzbūvējot jauno Dienvidu tiltu, tas kļūtu par būtiska Rīgas infrastruktūras daļu, kas palīdzētu sakārtot pilsētas transporta sistēmu un mazināt sastrēgumus.
Dienvidu tilts ir vērienīgākais, sarežģītākais un lielākais šāda veida projekts Baltijas valstīs pēdējo 25 gadu laikā. Līdz ar to tā būvniecība ir jauns izaicinājums ne tikai būvniekiem, projektētājiem, bet arī atbildīgajām amatpersonām, kuru visu darbība ietekmēs to, lai ar tilta uzcelšanu tiktu sasniegts pamat mērķis – tiktu atvieglota transporta plūsma pār esošajiem Daugavas tiltiem un Rīgā mazinātos sastrēgumi.
Darba uzdevumi bija izpētīt un precizēt jautājumus, kas skar tilta būvniecības tehnisko pusi, kā arī apskatīt tilta ietekmi uz transporta plūsmu un apkārtesošo vidi Rīgas pilsētā.…