Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
4,49 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:479806
 
Evaluation:
Published: 18.04.2013.
Language: Latvian
Level: Secondary school
Literature: 5 units
References: Used
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  Anotācija   
  Annotation    5
  Ievads    5
1.  Sporta traumu cēloņi    6
2.  Sporta traumu veidi    7
2.1.  Pārslodzes traumas    7
2.2.  Sporta traumas pēc smaguma pakāpes    7
3.  Drošības noteikumi    9
3.1.  Drošības noteikumi sporta stundu sākumā    9
3.2.  Drošības noteikumi vieglatlētikā    9
3.3.  Drošības noteikumi vingrošanā    10
3.4.  Drošības noteikumi komandu sporta spēlēs    10
3.5.  Drošības noteikumi sporta stundu beigās    11
4.  Sporta traumas pamatskolēnu vidū    12
4.1.  Metodoloģija    12
4.2.  Anketēšanā iegūto datu analīze un interpretācija    12
4.3.  Interviju analīze    15
  Secinājumi    17
  Priekšlikumi    17
  Nobeigums    18
  Izmantotās literatūras avotu un informācijas saraksts    19
  Pielikums    20
Extract

Intervētie uzskata, ka drošības noteikumos nav vajadzīgas izmaiņas. Tikai skolēniem ir jāklausa skolotājs. Drošības noteikumi ir pietiekami skaidri saprotami gan mazāko, gan lielāko klašu skolēniem. Galvenais ir tos uzklausīt un pieņemt.
Ievērojot drošības noteikumus nevar būt simtprocentīgi pārliecināts, ka nenotiks, kas neparedzēts un neiegūs kādu traumu, jo vienmēr pastāv risks.
No skolas medmāsas darba autors uzzināja kā tiek fiksētas skolēnu gūtās traumas. Tās tiek fiksētas ambulatorajā žurnālā. Toties smagāko traumu guvušie skolēni pēc traumu gūšanas vai ir saņēmuši Neatliekamās Medicīniskās Palīdzības Dienesta palīdzību, vai tika sūtīti pie traumatologa uz tālāku traumas izvērtēšanu un tās vēlāko rehabilitāciju.

Secinājumi
Apkopojot un izanalizējot pētījumā iegūto informāciju, autors secina:
1. Sporta trauma ir fiziskās aktivitātes laikā iegūts ķermeņa daļas bojājums.
2. Drošības noteikumu ievērošana pirms un sporta stundu laikā ir viens no svarīgākajiem faktoriem, kas palīdz izvairīties no sporta traumu gūšanas.
3. No visiem respondentiem 62% atbildēja, ka ir guvuši traumas.
4. Galvenokārt pamatskolēni sporta stundu laikā gūst sīkas traumas – sasitumus, nobrāzumus utml.
5. Vairāk nekā puse respondentu (56%) par sporta traumu galveno cēloni norāda neuzmanību sporta aktivitāšu laikā.
6. Neuzmanība bieži ir neapzināts drošības noteikumu neievērošanas izraisošs faktors.

Priekšlikumi
1. Sporta skolotājiem:
• Pastiprināt drošības pasākumu ievērošanu (iesildīšanās/atsildīšanās) sporta stundu laikā.
• Biežāk veikt pārbaudi par skolēnu zināšanām drošības noteikumos.
2. Klašu vecāku sapulcēs biežāk runāt par drošības pasākumiem sporta stundu laikā.

Nobeigums
Šis pētījums nozīmīgs ar to, ka autors pētīja traumu cēloņus sporta stundās pamatskolēnu vidū, un noskaidroja galvenos traumu veidus.
Hipotēze - pamatskolēnu vidū sporta stundu laikā ir vērojamas traumas,
apstiprinājusies, jo respondentu, galvenokārt, neuzmanības dēļ netiek ievēroti drošības noteikumi un vērojamas visbiežāk sīkas traumas – sasitumi un nobrāzumi.

Author's comment
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register