-
Treneru ētika
Nr. | Chapter | Page. |
Ievads | 3 | |
1. | Trenera darbības raksturojums | 4 |
2. | Sporta pamatprincipi | 6 |
3. | Sporta ētikas kodekss – sporta pamatprincipu konkretizācija | 9 |
4. | Trenera ētikas kodekss | 14 |
5. | Sporta ētikas prasības | 16 |
Secinājumi | 21 | |
Literatūra | 22 |
Masu mēdiju uzvedības kodekss
Novērtējiet un pievērsiet uzmanību jauniešu sportam, tāpat kā gatavojot reportāžas par pieaugušo sportu!
Saredziet un ziniet atšķirības starp jauniešu un pieaugušo sportu!
Neizceliet atsevišķus nesportiskas uzvedības gadījumus!
Šajos uzvedības kodeksos konkretizētas treneru, sportistu, vecāku un masu mēdiju morālās pamatsaistības, kuras jāpilda attiecībā uz bērniem, jauniešiem, respektējot sporta pamatprincipus – godīgu spēli, sportisko garu un labo gribu.
SECINĀJUMI
1.Ētiskā uzvedība sportā bieži prasa neticamu morālu drosmi, kas nozīmē pieņemt ētisku lēmumu, būt saistītam ar savām vērtībām nepatīkamos brīžos, pretoties īslaicīgu darbību spiedienam, kas nav sporta komandas vai iestādes turpmākajās interesēs. Pielāgoties „politiski pareiziem” apgalvojumiem ir svarīgāk nekā nepieciešamība izpaust nepopulārus uzskatus vai idejas .
2.Treneri respektē un aizstāv cilvēku un pilsoņu tiesības un apzināti nepiedalās vai nepiedod negodīgu diskriminējošu darbību. Trenēšanas profesionālisms var palielināties, ja ievēro sporta pamatprincipus.
3.Treneriem un sportistiem ir jābūt morāliem līderiem, autoritātēm organizācijā. Sabiedrība un visi tās locekļi pastāvīgi vēro un rūpīgi seko sporta organizāciju darbībai. Tās ir stingrā sabiedrības kontrolē, un patiesībā tas arī ir sabiedrības pienākums – prasīt no saviem sportistiem un treneriem augstu profesionalitāti .
4.Katram topošam trenerim vai sportistam ir jācenšas radīt pozitīvu tēlu par sevi un jāveido sabiedriskās attiecības. Tas, kādā veidā treneris veido attiecības ar mēdijiem un sabiedrību ir vitāli svarīgi. Augstas klases sportistiem un treneriem ir jāapzinās, ka sabiedrisko attiecību veidošana ir ļoti grūts un smags darbs, kas paņem ļoti daudz laika un spēka. Vispārpieņemtie sabiedrisko attiecību veidošanas standarti un ētiskie principi būtu jāizmanto kā vadlīnijas, lai palīdzētu attīstīt treneru un sportistu ētisku uzvedību.
…
Treneris ir sporta speciālists, kurš nodrošina sporta treniņu procesu atbilstoši sporta treniņu mērķiem. Trenera pienākums ir veidot un īstenot savam sporta veidam atbilstošu darbību: pedagoģiskajā un projektēšanas jomā, organizatoriskajā, konstruēšanas, komunikatīvajā sfērā u.tml. Trenerim jāpiemīt didaktiskajām, organizatoriskajām, perceptīvajām, oratora u.tml. spējām un iemaņām organizēt, vadīt, plānot un kontrolēt treniņdarbu. Trenera pienākumi un uzdevumi pedagoģiskajā jomā ir: • veidot un īstenot savam sporta veidam atbilstošu koncepciju, programmas u.tml.; • veidot pozitīvu un aktīvu attieksmi pret sportu un fiziskām aktivitātēm; • pārzināt pedagoģiski psiholoģisko un medicīniski bioloģisko zinātņu saturu, kas integrētas sporta zinātnes kopumā; • praktiskajā darbā pielietot fiziskās un garīgās attīstības un kustības iemaņu veidošanās dzimuma un vecuma īpatnības un likumsakarības atbilstoši izvēlētajam sporta veidam.
- Humāna personība
- Pirmsskolas pedagoģija - atslēgvārdi, divu autoru analīze, ģimenes izpēte
- Treneru ētika
-
You can quickly add any paper to your favourite. Cool!Pirmsskolas pedagoģija - atslēgvārdi, divu autoru analīze, ģimenes izpēte
Research Papers for university11
-
Humāna personība
Research Papers for university7
-
J.A.Komenskis
Research Papers for university39
-
Fiziskās aktivitātes higiēna
Research Papers for university16
Evaluated! -
Garīgās brīvības attīstīšanas iespējas skolas pedagoģiskajā procesā
Research Papers for university10