Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
4,99 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:558308
 
Author:
Evaluation:
Published: 25.02.2009.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 34 units
References: Used
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
1.  Ievads    3
2.  Trešās straumes attīstība pasaules mūzikā    5
2.1.  Sešdesmitie gadi    5
2.1.1.  Velvet Underground    5
2.1.2.  Captain Beefheart    7
2.2.  Septiņdesmitie gadi    8
2.2.1.  Krautroks    8
2.2.2.  Brian Eno    11
2.2.3.  Throbbing Gristle    13
2.3.  Astoņdesmitie gadi    15
2.3.1.  Laurie Anderson    15
2.3.2.  Sonic Youth    16
2.4.  Deviņdesmitie gadi    17
2.4.1.  Slint    17
3.  Trešās straumes attīstība latviešu mūzikā    18
3.1.  Sešdesmitie gadi    18
3.1.1.  2xBBM    18
3.2.  Astoņdesmitie gadi    19
3.2.1.  Dzeltenie Pastnieki    19
3.2.2.  Nebijušu Sajūtu Restaurēšanas Darbnīca    20
3.2.3.  19 Gadi Pirms Sākuma    23
3.2.4.  Bedre    24
3.3.  Deviņdesmitie gadi    25
3.3.1.  Andris Indāns jeb Andžons    25
3.3.2.  Jānis Žilde    27
4.  Kopsavilkums    28
5.  Izmantoto avotu un literatūras saraksts    30
6.  Anotation    32
Extract

Jēdzienu Trešā straume 1957. gadā ieviesa mūziķis, komponists un diriģents Ginters Šullers ( Gunther Schuller ) ( darbojies kopā ar tādām mūzikas pasaules personībām kā Mailzs Deiviss ( Miles Davis ) un Džons Luiss ( John Lewis ) ), ar to apzīmējot džeza mūzikas novirzienu, kurā sintezēti klasiskās mūzikas ( tā sauktā Pirmā straume ) un džeza mūzikas ( tā sauktā Otrā straume ) pamatprincipi ( precīzāk - modernā džeza un laikmetīgās filharmoniskās mūzikas pamatprincipi ), bet džeza vietā tikpat labi var būt arī etniskā, vai tā sauktā pasaules mūzika.1 No džeza mūziķu skatupunkta raugoties, klasiskā mūzika bija stīva un ierobežota – tā nespēja iešūpot ( angl. Swing ), tai nebija ritma izjūtas. Tās izpildītāji nespēja improvizēt. Savukārt klasiskās mūzikas izpildītāji džezistus nicinoši uzskatīja par mūziķiem, kas nemāk lasīt pierakstītu mūziku, kas var spēlēt tikai pēc dzirdes.2 Protams, tie bija tikai aplami stereotipi.
Lai gan jēdziens Trešā straume parasti tiek attiecināts uz džezu (džeza mūzikā pazīst Trešās straumes džeza novirzienu), tas būtībā idejiski sevī ietver gandrīz visu mūsdienu moderno mūziku, kas neietilpst klasiskās, džeza, estrādes vai tā sauktās pasaules mūzikas kategorijās. Šīs mūzikas rašanās priekšnoteikumi bija pēckara kultūras dzīves tukšums, protests pret militāro agresiju ( aukstais karš ), arī tehniskie atklājumi (piecdesmito un sešdesmito gadu mijā tiek izgudrots sintezators ). Tā ir mūzika, kas savos meklējumos nojauc visas iespējamās robežas, pārdzīvojot visneiedomājamākās stilistiskās sintēzes un kombinācijas. Jēdzienā Trešā straume ietilpst tādi stilistiskie žanri, kā eksperimentālā, psihedēliskā ( jēdziens psihodēlija pirmoreiz izmantots 1956. gadā, lai apzīmētu halucinogēnās narkotikas ( LSD, psilocibīns ( atrodams sēnēs ), meskalīns ), tas radies no grieķu vārdiem psyche – dvēsele jeb prāts un delein – manifests, psihedēlisks – prātu manifestējošs3 ) vai avangarda mūzika. …

Author's comment
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register