Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ

Great deal: today with a discount!

Regular price:
6,49
You save:
1,04 (16%)
Discounted price*:
5,45
Purchase
Add to Wish List
ID number:172034
Author:
Evaluation:
Published: 30.11.2005.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 15 units
References: Used
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  IEVADS    6
1.  INFORMĀCIJU SISTĒMU ARHITEKTŪRA UN TĀS ATTĪSTĪBAS VĒSTURE    8
  “Serveris + termināļi” arhitektūra    8
1.2.  Personālie datori un DBVS    9
1.3.  Klient/servera arhitektūras īpašības un pārākumi    10
1.4.  Vairāklīmeņu informāciju sistēmas un internets    11
2.  TRĪSLĪMEŅU ARHITEKTŪRA    13
2.1.  Komponenšu bāzētas arhitektūras priekšrocības    15
2.2.  Divlīmeņu salīdzinājums ar trīslīmeņiem    19
2.3.  Nosacījumi, kad ir ieteicams pāriet uz trīslīmeņu tehnoloģiju    21
2.4.  Trīslīmeņu realizācija    21
2.5.  CORBA arhitektūras pamati    22
3.  ESOŠĀS SISTĒMAS APRAKSTS    25
3.1.  Izstrādes vēsture    25
3.2.  Darbības vide un tās raksturojums    25
4.  SISTĒMAS PĀRVEIDOŠANA    28
4.1.  Produkta izvēle    28
4.2.  Interfeisu nodrošināšana starp sistēmām    33
4.3.  Teorētiskie ieguvumi lietojot trīslīmeņus    37
4.4.  Kopsavilkums    42
5.  IZSTRĀDES PLĀNS    44
5.1.  Analīzes fāze    44
5.2.  Projektēšana    45
5.3.  Izstrādes fāze    45
5.4.  Testēšanas fāze    45
  SECINĀJUMI    46
  BIBLIOGRĀFISKAIS SARAKSTS    47
Extract

Maģistra darbs “Trīslīmeņu klient/servera tehnoloģija un tās pielietošana uzņēmuma informāciju sistēmu integrēšanā” sevī ietver analīzi un pētījumus par trīslīmeņu klient/server tehnoloģiju un tās izmantošanu Uzņēmuma Pretenziju Pārvaldības sistēmas integrēšanā ar citām sistēmām.
Darba teorētiskajā daļā tiek aplūkota trīslīmeņu klient/server attīstības
vēsture un arhitektūra. Tiek salīdzinātas trīslīmeņu un divlīmeņu klient/servera arhitektūras. Tiek uzskaitīti nosacījumi, kad ir ieteicams izmantot trīslīmeņu tehnoloģiju.
Šajā daļā autors nedaudz pieskaras CORBA tehnoloģijai.
Darba praktiskajā daļā autors veic Uzņēmuma Pretenziju Pārvaldības sistēmas analīzi un tās iespējamo pārstrādi trīslīmeņu tehnoloģijā, lai to varētu integrēt uzņēmuma informāciju sistēmu struktūrā. Tika noskaidrots kā un ar kādiem līdzekļiem tas ir panākams.
Tiek uzskaitīti, un teorētiski pamatoti, kādi uzlabojumu ir sagaidāmi pārbūvējot sistēmu trīslīmeņu tehnoloģijā.
Darba beigās tiek izveidots sistēmas pārstrādes plāns.
Veiktā pētījuma rezultātā ir izdarīti secinājumi kādā veidā ir iespējams pārstrādāt esošās divlīmeņu klient/server informāciju sistēmas tā, lai tās spētu integrēt kopējā uzņēmuma informācija sistēmu infrastruktūrā.
Maģistra darbā izklāstītie materiāli būtu izmantojami kā papildmateriāls trīslīmeņu informācijas sistēmu izveidošanai gan Uzņēmuma, gan citos uzņēmumos, kuros tiek risināta problēma par informāciju sistēmu integrāciju.
Jebkura uzņēmuma pastāvēšana un attīstība ir cieši saistīta ar informāciju sistēmu esamību un sakārtotību. Lai nodrošinātu stabilu uzņēmuma darbību, visa uzņēmuma informācija jāglabājas elektroniskā veidā, kas atvieglo informācijas plūsmu, centralizācijas, apstrādes un kontroles iespējas. Nelielos uzņēmumos pietiek ar dažu programmu esamību, kuras veic finanšu, algu, materiālu uzskaiti un apstrādi utt. Lielos uzņēmumos parasti ir daudz un uz dažādām platformām strādājošas sistēmas. Attīstoties uzņēmumam palielinās arī prasības pret informāciju sistēmām. Bieži vairākās informāciju sistēmās ir nepieciešams izmantot vienus un tos pašus datus – piemēram, klientu dati. Tādā gadījumā ir nepieciešams saistīt sistēmas veidojot interfeisus starp tām. Šīs nav lielas problēmas, ja sistēmu skaits ir neliels un tās izstrādātas uz viena tipa platformas. Lieliem uzņēmumiem, kuriem sistēmu skaits pārsniedz desmitus un pat simtus un tās strādā uz dažādām platformām, rodas problēmas sistēmu interfeisu veidošanā.
Pasaulē 60% no IT izmaksām ir saistītas ar aplikāciju integrāciju nevis jaunu sistēmu izstrādei. [15]
Arī Uzņēmumā pašlaik nodarbojas ar informāciju sistēmu integrācijas problēmu risināšanu.
Lai kādas sistēma datus varētu izmantot citas sistēmas, tās savus datus var nodot datubāzes līmenī. Bet tas ir iespējams tikai tad, kad sistēmas izmanto viena tipa datubāzes. Bet ja datubāzes ir dažādas, tad ar divlīmeņu klient/servera tehnoloģiju nepietiek.
Šādā situācijā ir nonākusi viena no Uzņēmuma norēķinu procesā iesaistītajām sistēmām – Pretenziju Pārvaldības Sistēma DISPUTER. Šī sistēma strādā divlīmeņu klient/server tehnoloģijā, bet pretenzijas datus vēlas izmantot arī citas sistēmas, kuras nemāk nolasīt datus pa tiešo no DISPUTER datubāzes.
Maģistra darba autoram tika izvirzīts mērķis veikt Trīslīmeņu arhitektūras izpēti un pamatojoties uz iegūto informāciju veikt Pretenzijas Pārvaldības Sistēmas pārbūves iespējamā risinājuma meklēšanu un izstrādāt pārbūves realizācijas plānu.
Pamatojoties uz izvirzīto mērķi, darba saturu atspoguļo sekojoši uzdevumi:

1)izpētīt trīslīmeņu arhitektūru, tās vēsturi;
2)salīdzināt un novērtēt arhitektūras priekšrocības;
3)izpētīt izvēlētā trīslīmeņu risinājuma arhitektūru (CORBA);
4)veikt pārstrādājamās sistēmas analīzi;
5)novērtēt iespējamos sistēmas uzlabojumus pēc tās pārstrādes;
6)izstrādāt sistēmas pārstrādes plānu;

Autors savu darbu ir sadalījis piecās nodaļās.
Pirmajā nodaļā autors sniedz apkopotu informāciju par trīslīmeņu tehnoloģijas rašanās un attīstības vēsturi dalot informāciju apakšnodaļās. Tiek aprakstīta trīslīmeņu tehnoloģijas specifika un priekšrocības attiecībā uz divlīmeņu arhitektūru. Šis pētījums bija vajadzīgs, lai apgūtu trīslīmeņu tehnoloģijas pamatus. Pētījuma laikā tika apzināta trīslīmeņu tehnoloģija un tās piedāvātās iespējas.
Tehnoloģijas aprakstu autors papildinājis ar paskaidrojošiem attēliem un tabulām.
Otrajā nodaļā autors analizē trīslīmeņu arhitektūru un sniedz trīslīmeņu arhitektūras salīdzinājumu ar divlīmeņu.…

Work pack:
GREAT DEAL buying in a pack your savings −5,02 €
Work pack Nr. 1341665
Load more similar papers

Send to email

Your name:

Enter an email address where the link will be sent:

Hi!
{Your name} suggests you to check out this Atlants.lv paper on „Trīslīmeņu klientservera tehnoloģija un tās pielietošana uzņēmuma informāciju sistēmu integrēšanā”.

Link to paper:
https://eng.atlants.lv/w/172034

Send

Email has been sent

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook
Twitter

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register