1.1. Tūrisma resursi
Tūrisma attīstības pamats ir dabas un cilvēka radītie resursi, uz kuru bāzes tiek veidota tūrisma infrastruktūra un tūrisma produkts. Stratēģiski nozīmīgi ir tie tūrisma resursi, kurus attīstot un izmantojot, iespējams radīt konkurētspējīgu tūrisma produktu.
“Tūrisma ilgtspējīgas attīstības princips – tūrisma nozare tiek attīstīta, nodrošinot sabiedrības vajadzības, vienlaicīgi panākot, lai tūrisma izaugsmes tempi pārsniegtu vides piesārņojuma un resursu patēriņa tempus. Tūrisma resursi tiek saglabāti ilglaicīgai izmantošanai nākotnē, vienlaicīgi dodot labumu mūsdienu sabiedrībai” (12).
Ar tūrisma resursiem parasti saprot dabas, sociālo un kultūrvēsturisko vērtību sakopojumu, ko izmanto kā tūristu interešu objektus vai kas apmierina cilvēku atpūtas un rekreatīvās vajadzības (6). Tie salīdzinoši ir ierobežotā skaitā, bet kvalitātes ziņā ļoti dažādi, tādā veidā radot ekonomisko labumu, līdzīgi kā preces. Ekonomiskā ziņā tūrisma resursus varētu definēt kā tūrisma produkta ražošanas faktorus.
Tūrisma resursiem ir savas specifiskās īpatnības, tiem var būt izteikta sezonalitāte, kā arī tādas īpašības kā atraktivitāte vai pievilcība, unikalitāte, komforts.
…