Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
5,49 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:805784
 
Author:
Evaluation:
Published: 12.10.2004.
Language: Latvian
Level: Secondary school
Literature: n/a
References: Not used
Extract

Kuldīga ir pārpilna ar vērtīgiem apskates objektiem. Ja salīdzina mūsdienu mazo neievērojamo pilsētu pašā Kurzemes vidū ar to pilsētu, kurā pirms vairākiem gadsimtiem tika lemts visas Kurzemes un Zemgales liktenis, tad paliek mazliet skumji un atkal jānonāk pie slēdziena, ka nekas nav mūžīgs.
No Kuldīgas apskates objektiem viens no ievērojamākajiem ir Ventas rumba. Ventas rumba ir platākais ūdenskritums Eiropā. Tā augstums ir ap 2 m un platums 110 m (palos līdz 150 m). Pārgāzi veido visai interesanta līkloču līnija. Kreisajā krastā galvenais ir R-A virziens, labajā Z-D virziens.
Ļoti interesanti ir paskatīties uz pārgāzi no kreisā krasta nostājoties iepretī augstākajai pārgāzes vietai. Pārgāzes loks atgādina Kurzemes jūras krasta līniju, ja raugās no Rīgas puses. Bez galvenās pārgāzes zemāk ir vēl daži mazāki slieksnīši. Pārgāzē ir iecirstas daudzas teknes, kas izmantotas zivju ķeršanai. Pēc nostāstiem hercogs Jēkabs 1640.g. izgudrojis vienīgo ierīci Eiropā, kā zivis ķert gaisā.
Pie šīm teknēm novietoti 40 trijkāji ar groziem. Pret straumi ejošie laši un vimbas pārgāzei lēkuši pāri. Ja lēciens neizdevies, tad ūdens zivis atmetis atpakaļ un tās iekritušas grozā. Lašu tagad Ventā vairs nav, izzudušas arī stores (vēl 1892.g. rumbā noķerta 48 kg smaga store), bet vimbas lēcienu pavasarī vēl var novērot.
Peldēšanai ērtākā vieta ir labajā krastā.
Blakus rumbai atrodas mākslīgi radītā Mārtiņa sala. Tā ir mākslīgi radīta rokot rumbai apvedkanālu 17. un 19. gs. Viduslaikos, attīstoties preču ražošanai un tirdzniecībai, hercogs Jēkabs iecerēja izbūvēt kuģiem apvedceļu ap rumbu. Darbus gan iesāka, bet nepabeidza. 1640.g. hercogs Jēkabs lika franču inženieriem spridzināt dolomīta iežus. Taču jau pēc otrā sprādziena pilī sāka plaisāt sienas. Tāpēc spridzināšanu pārtrauca. Tādēļ rumbas apiešanai sāka rakt kanālu, bet kara dēļ nepabeidza.

Author's comment
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register