Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
12,99 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:120869
 
Author:
Evaluation:
Published: 21.03.2007.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 28 units
References: Used
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  Ievads    2
1.  Tūrisma produkta un tūrisma resursu raksturojums    5
1.1.  Tūrisma produkta raksturojums    5
1.2.  Tūrisma resursu raksturojums    12
2.  Jūrmalas pilsētas un infrastruktūras raksturojums    15
2.1.  Jūrmalas pilsētas raksturojums    15
2.2.  Infrastruktūras raksturojums    20
3.  Jūrmalas pilsētas tūrisma resursi    22
3.1.  Dabas resursi    22
3.2.  Kultūrvēsturiskie resursi    25
4.  Jūrmalas pilsētas tūrisma produkta attīstības iespējas    28
4.1.  Svarīgākais tūrisma produkts Jūrmalas pilsētā–dziednieciskais tūrisms    32
4.2.  Tūrisma resursu izmantošanas iespējas noteicošā tūrisma produkta papildināšanai ar citām aktivitātem    63
4.3.  Veiktie pasākumi veiksmīgai tūrisma produkta attīstībai    70
  Secinājumi, priekšlikumi    73
  Izmantotā literatūra    75
  Pielikumi    76
Extract

Tūrisma produkta raksturojums

Tūrisma produkta teorētisko aspektu noskaidrošanai ir svarīga praktiska nozīme.
Tas saistīts galvenokārt ar tūrisma produkta īpatnējas būtības un specifisko iezīmju ietekmi uz tūrisma uzņēmējdarbības vadīšanu. Tāpēc ir ļoti svarīgi, lai tūrisma nozare strādājošie pareizi uztvertu tūrisma produkta būtību un īpatnības.
Tūrisma produkts veidojas uz Latvijas tūrisma resursu, atbilstoša materiālā, tehniskā un finansiālā nodrošinājuma un pakalpojumu infrastruktūras bāzes. Ņemot vērā daudzos komponentus, no kuriem tas sastāv, piem., tūrisma resursi, informācija, apmešanas vietas, ēdināšana, izklaide, pievilcīga cena u.t.t., tas ir ļoti daudzšķautnains un jebkura komponenta trūkums ietekmē tā pievilcību un konkurētspēju.
Tūrisma produkts var būt atsevišķs materiālas dabas produkts vai arī pakalpojums, taču visbiežāk tas ir komplekss, kurā apvienoti gan pakalpojumi, gan materiālas dabas elementi. Tieši šis tūrisma produkta kompleksais raksturs nosaka vienu no nozīmīgākajam tā īpatnībām - komplementaritāti jeb tūrisma produkta atsevišķo elementu savstarpējo saistību un atkarību laika un telpā. Šī iezīme cieši saistīta ar tūroperatoru ikdienas darbu - ceļojumu veidošanu, jo šis uzdevums prasa ieverot gan laika, gan vietas saistību. Tūrisma produkta elementu komplementaritāte ir nozīmīga arī atsevišķu pakalpojumu piedāvātājiem konkrētā tūrisma vietā, jo to piedāvājums, bet it īpaši - noiets lielā mērā ir atkarīgs no citu komplementāro piedāvātāju pakalpojumu rakstura un kvalitātes.[1,87]
Problēma slēpjas tajā apstākli, ka tūrisma produkta jēdzienu visbiežāk aplūko tikai vienā tā izpratnē, tas ir, šaurākajā nozīme - kā to pakalpojumu kopumu, kurus tūrists iegādājas, lai patērētu tūrisma ceļojuma laiku. Turklāt tūrisma uzņēmēji nereti šo skatījumu ierobežo vēl vairāk - tikai uz to produkta elementu, kuru tie paši piedāvā. Tāpēc iegūstam visai sadrumstalotu, nepilnīgu tūrisma produkta attēlu, kuru var salīdzināt ar visiem pazīstamo mozaīkas spēli (puzzle), pirms tās gabaliņi savietoti saprotama un labi uztveramā attēlā, kam vajadzētu kalpot potenciālo tūristu pievilināšanai.
Šāda pieeja ir nepieņemama, domājot par tūrisma produktu piedāvāšanu to potenciālajiem patērētajiem tūristiem. Šajā sakarība jāatceras daudzos pētījumos noskaidrotais tūrisma produkta uztveres fenomens no to potenciālo patērētāju redzespunkta: lielāka daļa potenciālo tūristu uz to raugās kā uz visai abstraktu, taču tajā pašā laikā vienotu veselumu, kas, atkarībā no situācijas, tiek uztverts, kā, piemēram, "piedzīvojums Āfrikas safari", "romantisks medus mēnesis" vai ari "veiksmīgs darījumu ceļojums", nevēloties tajā izcelt kādu konkrētu elementu.
Vienlaikus jāpatur prātā, ka tūrisma ceļojuma primārais elements gandrīz vai vienmēr ir tā sauktais tūrisma galamērķis jeb tūrisma vieta, ko potenciālais tūrists vēlas apmeklēt, jo ne jau velti tūrisma vietas tiek dēvētas par tūrisma magnētiskajiem centriem.
Tātad, tūristam ir svarīgi:
• vieta, uz kuru vedīs viņa ceļojums,
• vienots tā tūrisma produkta tēls, kuru viņš patērēs (vai izbaudīs) ceļojuma laikā. [1,88]
No iepriekš minēta var secināt, ka, piedāvājot tūrisma produktu potenciālajam patērētajam, tūrisma institūcijām (uzņēmējiem un organizācijām) ir jāizvēlas cits skata punkts jeb tūrisma produkta aplūkošana tā plašākajā nozīmē.

Author's comment
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register