Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
7,49 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:917571
 
Author:
Evaluation:
Published: 11.06.2006.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 9 units
References: Used
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  Ievads    3
1.  Tūristu vēlmes un vajadzības    6
1.1.  Tūrisma vēlmju un vajadzību veidi    6
1.2.  Maslova tūrisma vajadzību hierarhija    8
1.3.  Tūristu ceļojumu tipi    11
2.  Motivācijas būtība un svarīgākas motivācijas teorijas    13
2.1.  Tūristu motivāciju veidi    14
2.2.  Tūristu motivāciju ietekmējošie faktori    17
2.3.  Tūristu motīvi doties uz konkrētu vietu (valsts/reģionu)    21
3.  Tūristu iespējamas vajadzības un motivācijas Latvijā    23
3.1.  Latvijas tūrisma tēls un tā nepieciešamība tūristu vēlmju un vajadzību apmierināšanai    25
3.2.  Iespējamie tūristu motīvi Latvijas apmeklēšanai    28
3.3.  Ceļošanas motivācijas Latvijas tūristiem    30
4.  Iespējamie ceļojumu tipi attiecībā uz tūristu vajadzībām un īpatnībām    32
4.1.  Ceļojumu tipu izvēle no tūristu motivāciju, vēlmju un vajadzību aspekta    32
4.2.  Ceļojumu tipu izvēles īpatnības atkarībā no tūristu nacionālajām piederībām    33
4.3.  Latvijas tūristu aptauja par ceļojumu motivācijām un tipiem    35
4.4.  Latvijas tūrisma uzņēmumu piedāvājumi atbilstoši tūristu vajadzībām    41
  Secinājumi un priekšlikumi    44
  Izmantotās literatūras un avotu saraksts    49
Extract

Mūsdienās pasaule mainās arvien straujāk, nesot ne tikai jaunas iespējas, bet arī jaunus sāncenšus. Tas attiecas ne tikai uz ekonomisko pasauli, tas skar arī tūrismu. Pasaules tirgus ir kļuvis piesātināts, jo tagad pastāv tik daudzas iespējas un piedāvājumi, kā arī Latvija šajā gadījuma nav kļuvusi par izņēmumu.
Priekšstats par tūrismu lielākai daļai cilvēkiem saistās ar atpūtu, jauniem iespaidiem un patīkamām izjūtām. Tas stabili iegājis cilvēku dzīvē ar dabisko tieksmi atklāt un izzināt nezināmas vietas, dabas, vēsturiskos un kultūras pieminekļus, kā arī dažādu tautu tradīcijas.
Tas mazāk zināms, kā viena no lielākajām,ienākumu nesošajām un dinamiskajām ekonomikas nozarēm. Tūrisma sfērā nodarbināti vairāk kā 250 miljoni cilvēku, t.i. katrs desmitais pasaulē. 7% kopējā investiciju apjoma, 11% patērētāju izdevumu pasaulē, 5% visu nodokļu un trešā daļa tirzniecības pakalpojumu ienāk tūrismā. Tas spēcīgi ietekmē tādas svarīgas saimniecības nodaļas kā transportu, sakarus, celtniecību, lauku saimniecību, tautas patēriņu preču ražotni un daudzas citas, kas darbojas kā sociāli - ekonomiskās attīstības totalizātori. Pēc specialistu prognozēm XXI gadsimts kļūs par tūrisma uzplaukuma un attīstības gadsimtu.
Latvijā tūrisma nozare ir viena no visstraujāk augošajām nozarēm. Salīdzinot citu ES dalībvalstu tūrisma attīstības tendences pēc iestāšanās ES, var prognozēt līdzīgu stabilu pieauguma tempu arī nākošajiem gadiem, tomēr ir jāuztur progress gan tūrisma attīstībai kopumā, gan pa atsevišķiem pasākumiem - tūrisma infrastruktūras, tūrisma pakalpojumu, produktu attīstībā un mārketinga īstenošanā.
Tūrisms tā ir darbība, kas ietekmē mūsu sabiedrību no dažādām pusēm, kā arī pamatīgi ietekmē mūsu sociālo, kulturālo un ekonomisko dzīvi. Tas attiecas pie plašākam jomām, nosaucot tikai pāris: bezdarbs, reģionāla attīstība, apkārtējā vidē, patēriņa aizsardzība, veselība, drošība, jaunas tehnoloģijas, transports, finanses, nodokļi un kultūra.
Šodien tūrisma uzņēmumiem jārēķinās ar vissīvāko konkurenci. Pēc Pasaules Tūrisma Organizācijas aprēķiniem (World Tourism Organization), tūrisms aizņem pirmo vietu pasaules saimniecisko nozaru kompleksā pēc pakalpojumu un preču eksporta apjomiem. Tūrisma un viesnīcu industrija kalpo arī kā iedzīvotāju nodarbinātības regulators. Ikgadēji šajā sfērā veidojas ap trīs miljonu darba vietu. Kā piemēru, var minēt to, ka Eiropas Savienībā tūrisms aizņem 13% no visa darba tirgus. Tūrisma nozare pēdējā laikā paveica lielu lēcienu un vēl turpina strauji mainīties un attīstīties.
Lai izturētu stipru konkurenci, ir nepieciešams apšaubīt un pilnveidot visu, kas darīts līdz šim. Ir strauji jāmainās, jāatmet viss, kas ir lieks, jāmeklē jauni ceļi un idejas. Viens no svarīgākajiem jebkuras organizācijas konkurētspējas un pat izcelšanos noteicošiem faktoriem ir, protams, cilvēki un tieši tūrismā, tas ir ne tikai uzņēmuma personāls, bet arī tā saucamais materiāls, ar kuru tūrisms strādā un uz kuru ir orientēts. Viss tūrismā ir virzīts uz cilvēku, viņa vajadzībām un vēlmēm.…

Author's comment
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register