-
Ūdenssaimniecības risinājumi pilsētā
Nr. | Chapter | Page. |
ievads | 1 | |
1. | ūdens apsaimniekošana xxi gadsimtā | 2 |
2. | Uzņēmuma darbība un situācijas raksturojums pilsētā | 7 |
2.1. | Īss vēsturisks apskats | 7 |
2.2. | Institucionāls apskats | 9 |
2.3. | Tehniskais apskats | 11 |
2.4. | Organizācijas un pārvaldības apskats | 17 |
2.5. | Darbības rādītāju salīdzinājums | 18 |
2.6. | Finanšu apskats | 20 |
3. | Turpmākās darbības prognozes | 21 |
3.1. | Demogrāfiskā situācija un ekonomikas struktūra | 21 |
3.2. | Potenciālo patērētāju un pakalpojumu veidu apskats | 24 |
3.3. | Stratēģiskie mērķi | 25 |
3.4. | Darbības mērķi | 27 |
3.5. | Izmaksu samazināšana un organizatoriskā pārstrukturizācija | 29 |
4. | Plānotās investīcijas | 33 |
4.1. | Īstermiņa investīciju plāns | 33 |
4.2. | Ilgtermiņa investīciju plāns | 35 |
4.3. | Investīciju finansējums | 38 |
5. | Finanšu prognozes | 41 |
5.1. | Pieņēmumi | 41 |
5.2. | Ieņēmumu prognozes | 42 |
5.3. | Peļņas vai zaudējumu prognozes | 44 |
5.4. | Naudas plūsmas prognozes | 46 |
5.5. | Riska un jūtīguma analīze | 47 |
5.6. | Maksātspēja | 48 |
secinājumi | 51 |
IEVADS
Ūdeņu aizsardzība ir viena no galvenajām prioritātēm Latvijas vides aizsardzības politikā. Uz šodienu tajā sasniegti jau labi rezultāti. Sekmīgi darbojas investīciju shēmas, ievērojami uzlabots stāvoklis notekūdeņu attīrīšanā. Labākas uzskaites un ūdens taupīšanas rezultātā kopējais notekūdeņu daudzums valstī samazinājies divas reizes, neattīrīto notekūdeņu īpatsvars samazinājies līdz 5 % no kopapjoma, bet komunālo notekūdeņu radītais piesārņojums ir samazinājies vairāk nekā divas reizes. Lai veicinātu ūdenssaimniecību attīstību vairākās Latvijas apdzīvotās vietās ir uzsākti un turpinās ūdenssaimniecības attīstības projekti.1
Ūdens apsaimniekošanas likums ir spēkā no 2002.gada 26.oktobra un ir galvenais normatīvais akts ūdeņu apsaimniekošanā un aizsardzībā. Likuma mērķis ir izveidot virszemes un pazemes ūdeņu aizsardzības un apsaimniekošanas sistēmu kas veicina ilgtspējīgu un racionālu ūdens resursu lietošanu, uzlabo ūdens vides aizsardzību, nodrošina ūdeņu aizsardzību un sekmē starptautiskajos līgumos noteikto mērķu sasniegšanu. Likums nosaka, ka turpmāk ūdeņu aizsardzības pasākumi, efektivitāte un lietderība jākontrolē nevis administratīvajās, bet upju baseinu robežās. Latvijas teritorija ir iedalīta Daugavas, Gaujas, Lielupes un Ventas upju baseinu apgabalos. Likumā iekļautas tiesību normas, kas izriet no Eiropas Parlamenta un Padomes direktīvas 2000/60/EK (2000.gada 23.oktobris). No Ūdens apsaimniekošanas likuma izrietoši ir vairāki Ministru kabineta noteikumi, kā arī ūdens aizsardzību reglamentē likums „Par piesārņojumu”(2001.) un no tā izrietošie normatīvie akti.
Latvijai cauri tek trīs ANO Eiropas galveno robežšķērsojošo upju sarakstā ietvertas upes: Daugava, Lielupe un Venta. Šo upju kvalitātes problēmas var atrisināt tikai ar starptautisku līgumu palīdzību, atbilstoši 1992. gada Helsinku konvencijā „Par robežšķērsojošo ūdensteču un starptautisko ezeru izmantošanu un aizsardzību” noteiktajiem mehānismiem. Latvija konvenciju ir ratificējusi 1996. gadā.
Visciešākā sadarbība ūdens aizsardzībā notiek ar Veselības un Zemkopības ministrijām. Ūdeņu aizsardzībā Latvijai izveidojusies laba sadarbība ar Dāniju, Zviedriju, Somiju un ASV. Pazemes ūdeņu aizsardzībā palīdzību sniegušas ASV un Vācija.2
1. ŪDENS APSAIMNIEKOŠANA XXI GADSIMTĀ
Ūdeņi, līdzīgi kā klimata pārmaiņas, pagājušā gadsimta beigās kļuva par globālās vides politikas stūrakmeni, jo ūdens trūkums jau tagad ierobežo daudzu jaunattīstības valstu attīstības iespējas. ANO rīkotajos Ūdens forumos plaši analizē attīstīto valstu pieredzi ūdens resursu taupīšanā un piedāvā videi draudzīgākas tehnoloģijas, labākas attīrīšanas ietaises. Tomēr dzeramā ūdens daudzums ir limitējošs faktors, ar kuru jārēķinās globāli, izstrādājot savu nacionālo attīstības politiku. Ūdenssaimniecības būvju būvniecības projektu vērtēšanas komisija (turpmāk - Komisija) nodrošina ūdenssaimniecības sistēmas projektu izvērtēšanu atbilstoši Ministru kabineta 2007. gada 18. decembra noteikumiem Nr.912 „Ūdensapgādes, notekūdeņu savākšanas un attīrīšanas būvju būvniecības kārtība”.
Eiropas Savienība (ES) pēdējās desmitgadēs ir ietekmējusi gan globālo politiku šajā jomā, gan arī pieņēmusi daudzus modernus un ambiciozus dokumentus, piemēram, par dzeramo ūdeni un municipālo notekūdeņu sektoru, zivju ūdeņiem, peldūdeņiem un prioritārajām vielām. Tomēr šāds sektorāls regulējums nav devis gaidītos rezultātus, tāpēc pakāpeniski attīstījās tā saucamajā Ūdens struktūrdirektīvā realizētā ideja par mērķtiecīgu un kopīgu pasākumu veikšanu visā upes sateces baseinā. Savukārt šī gada sākumā pieņemtajā Jūras vides stratēģijas direktīvā jau ir runa par kopīgu izvērtējumu un mērķu uzstādīšanu visai jūrai, mūsu gadījumā — Baltijas jūrai, ar kuru cieši saaugusi mūsu saimnieciskā darbība un bez kuras grūti iedomāties mūsu atpūtu.3
…
Ūdeņu aizsardzība ir viena no galvenajām prioritātēm Latvijas vides aizsardzības politikā. Darbā izpētīta ūdensapsaimniekošanas situācija Jūrmalā, t.sk. investīcijas, finanšu avoti, prognozes
-
Gaisa kvalitātes vispārīgs novērtējums un tā ietekme uz cilvēka veselību
Research Papers34 Environmental Protection, Biology, Anatomy, Medicine and Hygiene
- Sabiedrības izglītošana atkritumu šķirošanas jomā
- Ūdenssaimniecības risinājumi pilsētā
-
You can quickly add any paper to your favourite. Cool!Sabiedrības izglītošana atkritumu šķirošanas jomā
Research Papers for university15
Evaluated! -
Gaisa kvalitātes vispārīgs novērtējums un tā ietekme uz cilvēka veselību
Research Papers for university34
-
Baltijas jūra (stāvoklis, slodzes, risinājumi)
Research Papers for university7
Evaluated! -
Lauksaimniecības problēmas - aizsargājamo teritoriju degradēšanās lauku tūrisma ietekmē - risināšana
Research Papers for university5
-
Vides politikas attīstība Latvijā
Research Papers for university11