Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
  • Uzņēmējdarbības dibināšanas brīvības un brīvas pakalpojumu kustības princips

     

    Research Papers7 Law

2,49 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:907312
 
Evaluation:
Published: 28.12.2012.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 6 units
References: Not used
Time period viewed: 2011 - 2015 years
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  Ievads    3
  Uzņēmējdarbības dibināšanas brīvības    4
I.  Uzņēmējdarbības jēdziens    4
II.  Garantētas tiesības    5
II.1.  Galvenās mītnes dibināšana vai pārcelšana citā dalībvalstī    5
II.2.  Papildu tiesības    5
II.3.  Tiesības uz tādu pašu attieksmi kā pret esošajiem rezidentiem    5
II.4.  Uzņēmējdarbības brīvība advokātiem    5
III.  Kopienai raksturīgā pazīme    6
III.1.  Primārā uzņēmējdarbības brīvība    6
III.2.  Sekundārā uzņēmējdarbības brīvīb    6
III.3.  Uzņēmumi    6
  Brīvas pakalpojumu kustības princips    7
IV.  Pakalpojuma jēdziens    7
V.  Brīvās pakalpojumu aprites saturs    7
VI.  Garantētās tiesības    8
VI.1.  Pakalpojumu sniegšana vai saņemšana citā dalībvalstī    8
VI.2.  Papildu tiesības    8
VII.  Kopienai raksturīgā pazīme    8
VII.1.  Fiziskās personas    8
VII.2.  Juridiskas personas un uzņēmējsabiedrības    8
VIII.  Specifiskas aprites pazīmes    8
VIII.1.  Pozitīvā pakalpojumu sniegšanas brīvība    8
VIII.2.  Pasīvā pakalpojumu sniegšanas brīvība    9
VIII.3.  Korespondences pakalpojumu sniegšanas brīvība    9
VIII.4.  Kombinācijas    9
IX.  Ierobežojumi    9
IX.1.  Sabiedriskās kārtības, drošības un veselības aizsardzība    9
IX.2.  Darbs valsts pārvaldes institūcijās    10
IX.3.  Vispārēja labuma svarīgie iemesli    10
IX.4.  Ierobežojumu ierobežojumi    10
  Secinājumi    12
  Izmantotā literatūra    13
Extract

3. Vispārēja labuma svarīgie iemesli. Šie ierobežojumi ir pieļaujami, pastāvot šādiem priekšnosacījumiem: Jomu neregulē EK tiesību akti; ierobežojumi ir tikai neekonomiska rakstura dēļ; dalībvalstu noteikumi attiecas gan uz vietējiem, gan ārvalstu uzņēmumiem(tie nediskriminē); šiem ierobežojumiem ir jābūt samērīgiem. Par vispārēja labuma svarīgiem iemesliem var uzskatīt : tirdzniecības godīguma aizsardzību, tiesu sistēmas funkcionēšanas nodrošināšanu un ceļa satiksmes drošību, krāpšanas apkarošanu, efektīvu nodokļu kontroli u.tt.
4. Ierobežojumu ierobežojumi. Visiem pakalpojumu sniegšanas ierobežojumiem ir jāatbilst samērīguma principam. Tas nozīmē, ka pamatbrīvību var ierobežot tikai ar vismazāko ierobežojošo līdzekli. Ir jāņem vērā, vai pakalpojuma sniedzēja pastāvīgās dzīves vietas dalībvalstī jau nav veikti pasākumi šīs vispārējās intereses aizsardzībai. Ja tas tā ir, tad dalībvalsts nedrīkst veikt atkārtotas, satura ziņā praktiski vienādas pārbaudes, kuras jau ir veiktas vienas no iesaistīto pušu pastāvīgās dzīves vietas dalībvalstī.

Secinājumi
Ja nepastāvētu uzņēmējdarbības dibināšanas brīvības Eiropas Kopienas darba tirgus nebūtu stabils. Veidotos valstis, kurās darba spēka piedāvājums būtu lielāks par pieprasījumu, tātad būtu augsts bezdarba līmenis un zemas algas. Taču citur var izveidoties situācija, ka darbaspēka trūks un tāpēc būs salīdzinoši augstākas algas. Tātad valstīs, kurās ir augstas darbaspēka izmaksas, preces un pakalpojumi būs dārgāki un tie nevarēs konkurēt ar precēm un pakalpojumiem no citām valstīm kur darbaspēks ir lētāks. Pateicoties šai brīvībai uzņēmumiem ir iespējams brīvi strādāt un piedāvāt savus pakalpojumus citā dalībvalstī. Tāpēc Eiropas kopienai bija jāizveido efektīvs mehānisms, lai nodrošinātu, ka Kopienas dalībvalstu darbinieki varētu no valsts ar sliktāku ekonomisku situāciju doties uz citu valsti un būt pilnvērtīgam strādniekiem. Uzņēmējiem šī iespēja ir īpaši izdevīga, jo viņi saviem strādniekiem izmaksā tās dalībvalsts minimālo algu, kurā darbojas uzņēmēja grupa vai uzņēmums. Pastāv arī ierobežojumi, kurus attiecīgā valsts var uzlikt citu dalībvalstu uzņēmumiem vai pakalpojumiem, bet vienīgi lai sasniegtu kādu ne – ekonomiska rakstura mērķi. Ikvienam dalībvalsts pilsonim un darba devējam ir tiesības pieņemt darba piedāvājumu, ja viņš strādā dalībvalstī, bez jebkādas diskriminācijas var apmainīties ar darba pieteikumiem un piedāvājumiem , var slēgt uz izpildīt darba līgumus saskaņā ar spēkā esošiem likumiem, noteikumiem un administratīvajiem aktiem.

Author's comment
Work pack:
GREAT DEAL buying in a pack your savings −5,98 €
Work pack Nr. 1327923
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register