Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
12,99 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:659130
 
Author:
Evaluation:
Published: 01.06.2010.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 42 units
References: Used
Time period viewed: 2000 - 2010 years
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  Ievads    3
1.  Uzņēmējdarbība un vadīšana    4
1.2.  Efektīvas vadības problēmas    8
1.3.  Uzņēmuma vērtības    9
2.  Uzņēmējdarbības ētika    11
2.1.  Biznesa ētika darba attiecībās    15
2.2.  Ētikas nozīme    16
2.3.  Ētikas veidi un virzieni    17
2.4.  Ētiskas organizācijas modelis    19
3.  Ētikas normu pārkāpumi    24
3.1.  Mobings un bosings    24
3.3.  Stress darbavietā (profesionālais stress)    33
3.4.  Citi ētikas normu pārkāpumi un to risinājumi    37
3.4.1.  Seksuālā uzmākšanās    37
3.4.2.  Fiziskā un emocionālā vardarbība    38
3.4.3.  Korupcija    42
4.  Uzņēmējdarbības ētiskās problēmas un to risinājumi uzņēmumu „X” un „Y” Ogres un Ķengaraga filiālēs    46
4.1.  Uzņēmumu „X” un „Y” Ogres un Ķengaraga filiāļu apraksti    46
4.2.  Ētiskā klimata faktoru noteikšana pēc V. Barta un Dž. B. Kullena testa    47
4.3.  Ētiskās attīstības līmeņa (klimata) noteikšana pēc V. Barta un Dž. B. Kullena testa    50
4.4.  Biznesa ētikas attīstības līmeņa noteikšana pēc E. Utkina testa    51
4.5.  Darbinieku apmierinātības ar darbu noteikšana pēc Paula E. Spektora aptaujas anketas    52
4.6.  Vadītāja vadības stila noteikšana (tests no Foranda I. grāmatas „Palīgs personāla vadītājam”)    58
4.7.  Vadītāja vadības stila noteikšana pēc J. Ričija un P.Tompsona testa    59
4.8.  Mobinga un bosinga izpēte pēc autoru izveidotas aptaujas    61
  Secinājumi    65
  Priekšlikumi    66
  Bibliogrāfisko norāžu saraksts    67
  Pielikumi    70
Extract

Ievads
Ētikas un sociālās atbildības jautājumi uztrauc daudzus uzņēmumu vadītājus. Vadības un ētikas jautājumu eksperts Ričards Dafts ir teicis: „Vadības uzdevums – veidot un uzturēt tādu mikroklimatu, lai darbinieki darbojas korekti bez kāda cita kolēģa vai vadības norādījumiem”.1
Ekonomiskās lejupslīdes apstākļos uzņēmuma vadītājs ietekmē tālāko uzņēmuma darbību, jo mainās uzņēmuma mērķi, struktūras un, protams, mainās personālpolitika un mikroklimats.
Pētījums tika veikts uzņēmuma „X” un uzņēmuma „Y” Ogres un Ķengaraga filiālēs, lai noskaidrotu, vai minēto uzņēmumu filiālēs valda ētisks klimats un vai tiek ievērotas ētikas normas, kā šos faktorus ietekmē filiāles vadītāja vadības stils.
Pētījuma objekts – uzņēmējdarbība.
Pētījuma priekšmets – uzņēmējdarbības vadīšanas ētikas problēmas un to risinājumi. Darba uzdevumi:
• izpētīt teorētiskās atziņas par uzņēmējdarbības vadīšanu un vadītājiem, vadības stiliem un ētikas problēmām;
• noskaidrot un analizēt vadības stilus, to ietekmi uz ētikas līmeni uzņēmumā;
• noskaidrot un analizēt ētiskos līmeņus un ētiskā klimata veidojošos faktorus;
• analizēt teorētiskās atziņas un iegūtos eksperimentālās daļas rezultātus;
• izstrādāt secinājumus un priekšlikumus uzņēmējdarbības ētikas problēmu risināšanai pētāmajos uzņēmumos.
Darba metodes – ar aptaujas un testu palīdzību tika noteikts:
• vadītāju vadības stils un tips;
• ētiskās attīstības līmenis un ētiskā klimata faktori;
• mobings un bosings uzņēmumos.
Pētījums tika veikts laika posmā no 2009. gada oktobra līdz 2010. gada maijam.


1. Uzņēmējdarbība un vadīšana
Uzņēmējdarbība ir fiziskas vai juridiskas personas ilgstoša vai sistemātiska saimnieciskā darbība, kas saistīta ar kapitāla ieguldīšanu un vērsta uz preču ražošanu, realizāciju, dažādu darbu izpildi, pakalpojumu sniegšanu, tirdzniecību u.c.
Vadības uzdevums ir veidot un uzturēt tādu mikroklimatu, lai darbinieki darbojas korekti bez kāda cita kolēģa vai vadības norādījumiem. Lai uzņēmuma darbinieki ievērotu ētikas principus, vadībai ir jāveic virkne aktīvu darbību. Ētisku biznesu veido uzņēmuma vadības stils un vērtības.2

1.1. Vadības stili, tipi un to nozīme
Vadītājs ir cilvēks, kura tiešajos pienākumos ietilpst ne tikai domāt par ietekmi uz padoto domāšanas veidu vai uzvedību, bet īstenot šo ietekmi arī praksē. Par vadītāju tiek uzskatīts tas, kas padotos prot vadīt un ar savu prasmju palīdzību panāk nepieciešamo rezultātu konkrētā situācijā.3
Vadīšana ir apzināta cilvēku iedarbība uz vidē notiekošajiem procesiem, kā arī dažādas izcelsmes organizētu sistēmu funkcija, kas nodrošina to struktūras saglabāšanu, aktivitātes režīma uzturēšanu un mērķu realizāciju. Vadība sekmē profesionālas darba atmosfēras veidošanos, motivē darbiniekus rīkoties profesionāli, godīgi un atbildīgi, kā arī nodrošina uzņēmuma racionālu darbību.4
Vadītāja funkciju un lomu izpildi, kā arī organizācijas kultūru ietekmē vadītāja izvēlētais vadības stils. Stilu lielā mērā nosaka vadītāja profesionālās un individuālās īpašības, tajā pašā laikā metode ir pilnīgi objektīvs jēdziens, kas pastāv neatkarīgi no vadītāja individualitātes un ir mērķtiecīgas ietekmes veids.5

Author's comment
Work pack:
GREAT DEAL buying in a pack your savings −9,77 €
Work pack Nr. 1229832
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register