Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
3,99 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:434413
 
Evaluation:
Published: 04.04.2006.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 4 units
References: Used
Extract

Uzņēmējdarbība ir ilgstoša vai sistemātiska, pašiniciatīvas ierosināta saimnieciska darbošanās un kapitāla ieguldīšana, kas vērsta uz preču ražošanu, pārdošanu vai pakalpojumu sniegšanu, lai gūtu peļņu. [Par uzņēmējdarbību LR Likums// Rīgā 1990. gada 26. sept.]
Tās pamatā ir personīgās intereses ar galveno mērķi – peļņas gūšanu, kuras realizējot, neapzināti tiek apmierinātas visas sabiedrības vajadzības.
Uzņēmējdarbības vide – objektīva realitāte; no cilvēka gribas neatkarīgu saimniecisku, juridisku, administratīvu, ekoloģisko, demogrāfisko un citu nosacījumu un procesu reāla eksistence; aktīvu saimniekošanas subjektu, objektu, procesu un spēku, to attiecību kopums. Izšķir uzņēmējdarbības mikrovidi un makrovidi. Uzņēmējdarbības vide var būtiski ietekmēt uzņēmumā notiekošos procesus – preču un naudas plūsmu, kas savieno gan uzņēmuma iekšējās norises gan tā sakarus ar ārpasauli – tirgu un valsti. [http://www.financenet.lv/]
Uzņēmējdarbības attīstību nosaka tirgus attiecību stāvoklis un līmenis valstī un valsts ekonomiskā politika. Uzņēmējdarbības attīstībai ir nepieciešama stabila likumdošana, likumu darbība, kas regulē finansu un kredītu politiku, investīcijas, nodokļus un ekonomikas struktūras izmaiņas. [Rūrāne M. Uzņēmējdarbības organizācija un plānošana/ Biznesa augstskola Turība- Rīga: 2002., 336 lpp,8.lpp.] Šie faktori rada noteiktu vidi, kurā funkcionē uzņēmējdarbība. Vide nekad nav stabila, tā mainās. Uzņēmējam ir nepārtraukti jāseko un jāpazīst, jāizzin sava apkārtējā vide, jāprot pielāgoties pārmaiņām, jo no tā, cik labi uzņēmējs to spēs, būs atkarīgi uzņēmējdarbības panākumi.
Jebkāds uzņēmums ir pakļauts apkārtējās vides ietekmei. Makro un mikrovide ir sastarpējā mijiedarbībā, tās viena otru ietekmē, veicinot vai bremzējot uzņēmējdarbības attīstību. Uzņēmējam ir rūpīgi jāanalizē apkārtējās vides iedarbība un jāpieņem lēmumi, lai maksimāli izmantotu labvēlīgo vides ietekmi un novērstu nelabvēlīgo vides ietekmi.
Uzņēmējdarbības mikrovide - tā ir uzņēmuma iekšējā vide, kurā notiek konkrētu uzņēmējdarbības lēmumu pieņemšana. Mikrovide veidojas, pamatojoties uz uzņēmējdarbības funkcijām, to veido faktori, kurus uzņēmējs var ietekmēt vai mainīt:
uzņēmuma mērķi - stratēģija, kārtējie uzdevumi;
Resursi:
darbinieki - viņu zināšanas, prasmes, uztvere, iemaņas,
finanses – īstermiņa, ilgtermiņa kapitāls,
materiālie, nemateriālie resursi (pamatlīdzekļi, izejvielas, preces, licences, patenti u.c.)…

Author's comment
Work pack:
GREAT DEAL buying in a pack your savings −7,48 €
Work pack Nr. 1131952
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register