Savā darbā es apskatīju tēmu “ Uzņēmējdarbības vides analīze”. Jebkura organizācija, īstenot savus mērķus, savā darbībā veic dažādas darbības. Taču pildot mārketinga funkcijas un īstenojot mārketinga mērķus, tajā pat laikā ir jāņem vērā arī ražošanas, finansu, grāmatvedības un citas darbības. Tā veidojas uzņēmuma vides analīze.
Lai labāk izprastu sava darba tēmu, veicu uzņēmuma “P” vides analīze. Būvfirma “P” nodarbojas ar celtniecības un remonta darbu veikšanu. Uzņēmums tika dibināts 1993.gada 29.jūlijā un tas ir sabiedrība ar ierobežotu atbildību, kas izveidota uz tās dibinātāju pieņemto statūtu pamata. Sabiedrībai ir savs statūtu fonds, kas veidots no tās dalībnieku ieguldīta īpašuma, kapitāla daļām. Galvenais sabiedrības darbības mērķis - sistemātiska uzņēmējdarbība un kapitāla ieguldīšana, kas virzīta uz pakalpojumu sniegšanu, preču ražošanu, realizāciju un attīstību. Galveno uzmanību savā darbībā uzņēmums pievērš celtniecībai, jo tā izpaužas kā līdzdalība LR vajadzību apmierināšanā pēc pakalpojumiem.
Jebkura organizācija, īstenot savus mērķus, savā darbībā veic dažādas darbības. Taču pildot mārketinga funkcijas un īstenojot mārketinga mērķus, tajā pat laikā ir jāņem vērā arī ražošanas, finansu, grāmatvedības un citas darbības. Tā veidojas uzņēmuma iekšējā vide.
Organizācija darbojas konkrētos tirgus apstākļos. Tas nozīmē, ka tas vadības lēmumu pieņemšana ir atkarīga arī no ārējās vides faktoriem, kuru iedarbe ir ļoti dažāda. Visus ārējos faktorus var iedalīt: labvēlīgos un nelabvēlīgos. Tātad praktiskajā darbība nākas gan izmantot to pozītivu ietekmi, gan pārvērt negatīvo ietekmi.
Uzņēmuma vide ir organizācijas darbību ietekmējošo labvēlīgo un nelabvēlīgo faktoru kopums, kuri izraisa nepieciešamību tos izmantot vai pārvarēt, lai īstenotu uzņēmuma mērķus.
Uzņēmuma ietekmējošas iekšējas vides faktori ir:
1.institucionālais menedžments;
2.finanses
3.zinātne un pētniecība
4.piegāde
5.ražošana
6.grāmatvedība
Mārketinga ārējas vides faktorus atkarībā no to ietekmes iespējām ir lietderīgi iedalīt divās grupās.
Pirmajā grupā apvienoti faktori, kas tieši ietekmē uzņēmumu darbību. Citiem vārdiem, ar tiem faktoriem uzņēmuma mārketings saskaras pat savā kārtējā darbībā.
Uzņēmuma tiešās ietekmes ārējas vides faktori ir:
1.piegādātāji
2.starpnieki
3.pircēji
4.konkurenti
5.sabiedriskās organizācijas, prese jeb saskares auditorija
6.likumdošana
Otrajā grupā apvienoti uzņēmuma ārējas vides faktori, kas netieši ietekmē uzņēmumu darbību. Ar šiem faktoriem uzņēmumu mārketings nesaskaras savā kārtējā darbība, tomēr tie ir jāņem vērā, veicot stratēģisko plānošanu.…