Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
7,99 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:241244
 
Author:
Evaluation:
Published: 16.11.2006.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 24 units
References: Used
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  Ievads    3
1.  ANALIZĒJAMĀ UZŅĒMUMA UN TĀ DARBĪBAS APRAKSTS    5
2.  UZŅĒMUMA ”JELGAVAS MAIZNIEKS” MĀRKETINGA VIDES ANALĪZE UN SITUĀCIJAS ANALĪZE    8
2.1.  Mārketinga vides analīze    8
2.1.1.  Uzņēmuma iekšējā vide    9
2.1.2.  Uzņēmuma ārējā vide    9
2.2.  Maizes nozares analīze    23
2.2.1.  Pārtikas rūpniecības analīze    28
2.2.2.  Portera piecu spēku modelis    28
2.3.  Konkurences analīze    31
2.3.1.  Vispārējā konkurentu novērtēšanas metode    33
2.3.2.  Bostonas konsultantu grupas matrica    34
2.3.3.  General Electric modelis    35
2.4.  Tirgus ietilpības novērtēšana    36
2.5.  SVID analīze    38
3.  MĀRKETINGA MĒRĶI, STRATĒĢIJAS UN PROGRAMMA    41
3.1.  Nozares segmentēšana, mērķa tirgus izvēle un produkta pozīcijas izveide    41
3.1.1.  Maizes tirgus segmentēšana    41
3.1.2.  Maizes mērķtirgus noteikšana    42
3.1.3.  Produkta pozīciju nostiprināšana    43
3.2.  "Jelgavas maiznieka" veiksmes atslēga    43
3.3.  Pircēju rīcības modelis    44
3.4.  Uzņēmuma misija, mērķi, stratēģija    47
3.5.  Rīcības plāns stratēģijas īstenošanai 1 gadam    48
  Secinājumi un priekšlikumi    50
  Izmantotā literatūra    51
Extract

”Skaidrs ir avota ūdens, bet vēl skaidrāki ir graudi, kas brieduši saulē, kaltuši rijās, malti dzirnavās, deguši krāsns versmē, pārvēršas smaržīgā maizē...”........................................................................................................... (Edvards Virza, ”Straumēni”)
Latvijā ir ļoti senas maizes ražošanas tradīcijas. Latvietim maize ir ne tikai rupjmaizes un baltmaizes klaipiņš; latviešu tautai tā ir arī ēdiena simbols. Ar vārdiem ”dienišķā maize” saprotam tos pārtikas produktus, bez kuriem mēs vienkārši neizdzīvotu. Apbrīnojami, ka katru dienu ēdam maizi, bet tā nekad mums neapnīk, jo maize ir visiecienītākā un visierastākā ēdamlieta.
Definējot varētu teikt, ka maize ir izstrādājums, kas gatavots no maltiem graudiem – miltiem, kam pievienots ūdens vai piens, kā arī irdināšanas un cepšanas līdzekļi. Masa tiek rūpīgi maisīta, raudzēta un cepta.
Pateicoties savam sastāvam, maize ir viens no svarīgākajiem pārtikas produktiem. No šī, it kā vienkāršā ikdienas produkta, cilvēks iegūst visas organismam nepieciešamās uzturvielas: olbaltumvielas, ogļhidrātus, balastvielas, vitamīnus un minerālvielas.
Maize bija, ir un būs viena no pārtikas tirdzniecības pamatkategorijām. Pēc fiziskā svara maize ierindojas ceturtajā vietā patēriņa ziņā aiz kartupeļiem, dārzeņiem un piena produktiem. Kā liecina lielveikalu tīklu sniegtie dati par 2002. un 2003. gadu, tad maize veido 3,5 līdz 6% no kopējā apgrozījuma atkarībā no konkrētā veikalu tīkla un gada perioda. Maizes izstrādājumu kategorija joprojām ir piecu lielāko apgrozījumu nesošo kategoriju skaitā. Tāpēc par kursa darba analīzes objektu esmu izvēlējusies maizes ražošanas uzņēmumu.
Kursa darbā tiek aprakstīta un analizēta uzņēmuma a/s "Jelgavas maiznieks" (JM) darbība, kā arī pārtikas un maizes nozare kopumā.
Pirms kursa darba uzsākšanas tika izvirzīts darba mērķis: izpētīt maizes tirgu, kurā darbojas "Jelgavas maiznieks", paša uzņēmuma mārketinga vidi un secināt, kādas mārketinga stratēģijas būtu jāpielieto un kā jāplāno turpmākā uzņēmuma darbība, lai uzņēmums sasniegtu savus mērķus.
Lai sasniegtu šo mērķi, tika izvirzīti veicamie darba uzdevumi:
a)izpētīt maizes tirgu un pārtikas nozari;
b)analizēt uzņēmuma mikro un makro vidi;
c)veikt uzņēmuma lielāko konkurentu analīzi;
d)novērtēt kopējo maizes tirgus lielumu jeb ietilpību, lai uzņēmums varētu izstrādāt piemērotāko mārketinga stratēģiju savu mērķu sasniegšanai;
e)izpētīt uzņēmuma stiprās un vājās puses, ārējās iespējas un draudus, lai varētu noteikt iespējamos attīstības virzienus;
f)noteikt uzņēmuma mērķtirgu;…

Author's comment
Work pack:
GREAT DEAL buying in a pack your savings −7,98 €
Work pack Nr. 1189021
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register