Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
  • Uzņēmuma darbības novērtēšana, uzņēmuma vērtība, vērtēšanas paņēmieni

     Evaluated!

    Research Papers12 Business

3,99 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:610057
 
Author:
Evaluation:
Published: 20.03.2009.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 12 units
References: Not used
Extract

Uzņēmuma nākotnes attīstības plānošanas, apvienošanas, īpašnieku daļu un akciju pārdošanas, sanācijas, kā arī citos gadījumos ir nepieciešams veikt uzņēmuma vērtēšanu. Uzņēumuma vērtēšana palīdz uzņēmējiem un investoriem pareizi novērtēnt situāciju un pieņemt pareizus lēmumus. Pasaules prakse rāda, ka no visiem uzņēumumu pirkšanas un pārdošanas gadījumiem, kad netika veikta padziļināta izpēte, tikai 15 - 20% ir bijuši veiksmigi, bet pārējos gadījumos uzņēmumi tika atkārtoti pārdoti vai likvidēti ar ievērojamiem zaudējumiem. Un, protams, ir daudz labāk, ja uzņēmuma vērtēšanu veic sertificēts speciālists, kas strādā saskņāi ar starptautiskajiem vērtēšanas standartiem. Īpaši aktāli tas kļūst līdz ar Komerclikuma stāšanos spēkā, jo uzņēmuma pirkšanas vai pārveidošanas gadījumos jānovērtē tā aktivī un kapitāla daļas, ka arī jāveic kapitāla ieguldījumu un parādu saistību vertēšana.

Uzņēmums pārstav biznesa ekonomiski organizatorisko formu, un tas ir aplūkojams kā īpašuma komplekss, kam pamatā ir dažādi juridiskie akti, kuri nodrošina tā saimniecisko darbību.
Īpašums sastāv no zemes, ēkām, būvēm, kustamās mantas, apgrozāmiem līdzekļiem. Tas ietver sevī tiesibas un saistibas. Uzņēamuma novērtēšana nozīmē naudas izteiksmē izteiktu vērtību, kas vislabāk atspoguļo uzņēmuma kā preces īpašības, tas ir, tā derīgumu un izmaksas, kas nepieciešamas šī derīguma saglabāšanai. Uzņēamuma tirgus vērtību ierobežo ne tikai izdevumi, kas nepieciešami produkcijas ražošanai. Jāņem vērā arī uzņēmuma konkurences līmenis, stāvoklis tirgū, kā arī laika un riska faktori.

Vērtējamais objekts jāskata no firmas ekonomiskās koncepcijas pozīcijām, kas vienmēr būs pretrunā ar grāmatvedības koncepciju, jo ietver riska, laika, neuzskaitito aktivu faktorus. Šeit svarīga ir arī ārēja ekonomiskā vide nozares un valsts līmenī, tāpat arī vērtējamā uzņēmuma iekšējas īpatnības. Nenovērtētie aktīvi ietver dažādus elementus - garan- tijas, apdrošināšanu, licences, uzņēmuma reputāciju, lieliskas attiecibas ar klientiem, vadības attiecibas ar valsts pārvaides struktūrām un citus nereģistrētus aktīvus. …

Author's comment
Work pack:
GREAT DEAL buying in a pack your savings −6,48 €
Work pack Nr. 1135276
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register