Lielākā daļa Latvijas uzņēmumu jau izgājuši tā saukto aģitācijas stadiju. Šajā stadijā paša uzņēmuma vēl nav, bet uzmanības centrā ir uzņēmēja ideja, un uzņēmuma darbības uzsākšana ir atkarīga no tā, vai uzņēmējs šo ideju varēs īstenot, ņemot vērā viņa iespējas un mērķus.
Latvijā uzņēmējus var nosacīti iedalīt divās grupās. Pie pirmās grupas pieder uzņēmēji, kuri orientēti uz cilvēku vajadzību pilnīgāku apmierināšanu, otri – uz ātras un vieglākas peļņas iegūšanu. Bet ir arī uzņēmumi, kuri pēc reģistrēšanas praktisku darbību nemaz neuzsāk, jo nespēj samērot risku un saistības ar tirgus situāciju un savām iespējām.
Tie uzņēmēji, kas pēc dibināšanas turpināja strādāt, saskārās ar bērnības stadiju grūtībām. Šajā stadijā idejas sāk īstenot, uzņēmums uzsāk produkcijas ražošanu vai pakalpojumu sniegšanu un saskaras ar naudas līdzekļu trūkumu, tāpēc uzņēmēju uzmanības centrā ir apgrozījuma palielināšanas iespējas. Šajā stadijā uzņēmums visdrīzāk var nonākt krīzes situācijā, kas var beigties ar tā maksātnespēju.…