Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
3,99 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:505486
 
Author:
Evaluation:
Published: 18.05.2002.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 4 units
References: Used
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
1.  Ievads    2
2.  Teoretiskā daļa    3
2.2.  Nekustamā īpašuma un dabas resursu nodoklis    4
2.3.  Uzņēmumu ienākuma nodoklis    5
2.3.1.  Vispārējais uzņēmumu ienākuma apraksts    5
2.3.2.  Uzņēmumu ienākuma nodokļa maksātaji    6
2.3.4.  Uzņēmumu ienākuma nodokļa apliekamais taksācijas periods, objekts un likmes    7
2.3.5.  Apliekamais ienākums    7
2.3.6.  Aplikamā ienākuma koriģēšana    7
2.3.7.  Nodokļa atlaides    8
2.3.8.  Uzņēmuma ienākuma nodokļa analīze    8
3.  Praktiskā daļa    10
3.1.  Uzdevums    10
3.2.  Aprēķinu daļa    10
3.2.1.  Pamatlīdzekļu nolietojums    11
3.2.2.  Nekustamā īpašuma nodoklis    11
3.2.3.  Pilnas ražošanas izmaksas    12
3.2.4.  Uzņēmuma ienākuma nodoklis    12
3.2.5.  Saimniecības gūtais ienākums    13
4.  Secinājumi    14
5.  Izmantotās literatūras saraksts    15
Extract

Nodoklis ir ar likumu noteikts obligāts maksājums valsts budžetā vai pašvaldību budžetos (pamatbudžetā vai speciālajos budžetos, kas nav maksājums par noteiktas preces vai pakalpojuma saņemšanu un nav soda naudas un nokavējuma naudas maksājums, kā arī nav maksājums par valsts kapitāla vai tā daļas izmantošanu.

Nodokļi ir viens no galvēnajiem ieņēmumu avotiem valsts kopbudžetā, no kura tiek apmaksāti valsts politikas īstenošanai ar finansiālām metodēm, t.i. uzturēšanas un kapitāliem izdevumiem (vispārējiem valdības dienestiem, iekšējai un ārejai aizsardzībai, izglītībai, sociālājai apdrošinašanai), kā arī investīcijām valsts tautsaimniecības attīstības prasošiem nozarēm, etc. Otrkārt, nodokļi ir ļoti efektīvs instruments, kuru izmanto valsts makroekonomiskās situācijas ietekmēšanā ar fiskālas politikas pasākumiem. Piemēram iekšzemes kopprodukta lielumu ietekmē nodokļu likmju izmaiņas: tās pazemināšana palielina patēriņa un investīciju apjomu, tātad kopumā pieprasījumu, bet pauaugstināšana to attiecīgi pazemina.

Katrs nodokļa veids tiek iekasēts attiecīdajā valsts kopbudžeta izdevumu daļā. Un principā šās kopbudžeta daļas ir neatkarīgas. Tas nozīmē ka ja kaut-kādiem valsts kopbudžeta izdevumiem piretrūkst līdzekļu, tos nevar ņemt no citiem izdevumu budžetiem lai nesarežģītu valsts budžeta un nodokļu sistēmas funkcionēšana. Diemžēl mūsu valstī šāda veida situācijas laiku no laika rodas, kas ir saistīts ar sarežģītu valsts izdevumu prognozēšanu un samērami mazu rezerves budžetu, kas savukārt ir paredzēts šādu problēmu risināšanai.…

Author's comment
Work pack:
GREAT DEAL buying in a pack your savings −6,48 €
Work pack Nr. 1183167
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register