Ieejot jaunajā tūkstošgadē, zivsaimniecības nozarē notikusi ražošanas koncentrēšana atsevišķu uzņēmēju rokās. Parādās tādas pozitīvas tendences kā jaunu uzņēmumu veidošanās. Jauniem uzņēmumiem jau būvniecības laikā ir iespēja izveidot ražotni atbilstoši ES prasībām. Tas ir nesalīdzināmi vieglāk nekā esošiem “vecajiem” uzņēmumiem.
Kursa darba izstrādē, pētot zivju pārstrādes uzņēmuma mārketingu un attīstības stratēģiju ir atspoguļots pašreizējā stāvokļa izvērtējums zivsaimniecības uzņēmumā.
Veicot pētījumus par galveno pētāmo objektu darbā ir izvēlēts ražošanas uzņēmums, akciju sabiedrība, kuras nosaukums darbā ir mainīts un turpmāk tekstā tiek saukts par “Uzņēmumu”. Izvēlētais uzņēmums ir viens no lielākajiem zivrūpniecības uzņēmumiem Baltijā un nodarbojas ar zivju pārstrādi, zivju konservu ražošanu un tirdzniecību. Darbā par zivju pārstrādes uzņēmuma attīstību ir raksturots pats uzņēmums, tā darbība, analizēta uzņēmuma mārketinga vide, stratēģijas plānošana un stratēģijas mērķi.
Darbā apkopota informācija par zivju pārstrādes uzņēmumu aptverot pētījumu periodu no 2003.gada līdz 2006.gadam. Šāds izvēlētais laika periods ir interesants ar to, ka uzņēmumā notika vadības maiņa un līdz ar to dažādi jauninājumi, kas būtiski ietekmējuši uzņēmuma tālāko darbību.
Darba mērķis ir analizēt zivju pārstrādes uzņēmuma mārketinga vidi, stratēģiju un attīstības iespējas.
Lai sasniegtu darbā izvirzīto mērķi, jāveic sekojoši uzdevumi:
1.mārketinga teorētisko avotu izpēte,
2.uzņēmuma darbības un attīstības izpēte un raksturojums,
3.stratēģisko mērķu un plānu veidošanās principu izpēte;
4.konkrēta zivju pārstādes uzņēmuma stratēģisko mērķu izpēte,
5.tirgus izpētes veikšana – konkurentu stipro un vājo pušu noteikšana, tirgus segmentu raksturošana,
6.zivrūpniecības uzņēmuma SVID analīzes izstrāde,
7.secinājumu priekšlikumu izstrāde uzņēmuma stratēģijai.
Lai veiktu augstāk minētos uzdevumus, autors izmanto pētījumu metodes: teorētiskā pētījuma metode un empīriskās pētījuma metodes;
1)dokumentu analīze;
2)datu apstrādes metode;
3)novērošana, salīdzināšana;
Pētījumu gaitā tiek izmantota informācija, kas iegūta no mācību līdzekļiem, likumdošanas normatīvajiem aktiem, publicētiem statistikas datiem, kā arī uzņēmuma nepublicētiem materiāliem.
…