Vērtību ķēde tiek izmantota, lai analizētu uzņēmuma pozīciju saistībā ar tā tiešajiem konkurentiem, pieņemot, ka konkurence veicina ienesīgumu. Tas izslēdz citus pieņēmumus, piemēram, patērētāju saistīšanos kā Aleksandra Hāksa (Alexander Hax) delta modelī.
Porters uzskatīja, ka konkurētspējas stratēģijas analīzei ir jānotiek pastāvīgi. Mincbergs (Mintzberg) bija pārliecināts, ka reālā stratēģija ir labākajā gadījumā neviennozīmīga. Pat tad, ja nozarē tiek konstatētas kvantitatīvas/ekonomiskas izmaiņas, reakcija nereti notiek pārāk vēlu, lai uzņēmumu būtu iespējams līdzsvarot. Lielākā daļa no izmaiņām ir augšupvērstas, tās notiek intuitīvi un radoši, un tās iespējams noteikt agrīni. (Mihaels Porters).
Priekšlikumi:
Pārvietot publiskās informācijas sniegšanu internetā
Neprasīt uzņēmējam daudzas reizes vienu un to pašu
Aktīvāk izmantot jaunās tehnoloģijas
Patstāvīgi jāatjauno savus piedāvājumus
Mēģināt radīt mazāku atkritumu procentu, lai uzņēmumam mazinātos mīnusi.
…