Preču un pakalpojumu pārdošana jebkuram uzņēmumam ir nopietns un atbildīgs process, no kura rezultātiem ir atkarīga uzņēmuma spēja izdzīvot specīgas konkurences tirgū kā arī spēja sasniegt uzņēmumam uzstādītos mērķus. Ir diezgan sarēžģīti uzsākt biznesu ar savu, jaunu, unikālu produktu vai pakalpojumu, lielākai daļai uzņēmēju nākas startēt ar tirgū jau esošiem pakalpojumiem un produktiem. Uzņēmums ir sarežģīts mehānisms, kura uzdevums ir ražot produktu, virzīt to tirgū, veiksmīgi realizēt un gūt no tā sava uzņēmuma uzplaukumu un attīstību.
Uzņēmējdarbībā bez konkurences neiztikt, tāpēc tas liek uzņēmējam arvien biežāk domāt par ražošanas procesu optimizāciju, saražotās produkcijas kvalitātes uzlabošanu ar iespējami mazāku pašizmaksu. Taču jāatceras arī tas, ka tieši konkurences tirgus rada vislabvēlīgākos apstākļus gan atsevišķa uzņēmuma, gan visas sabiedrības ekonomiskai attīstībai un ir sociālā un ekonomiskā procesa dzinējspēks.
Tātad, rodas nenoliedzami svarīgas attiecības pārdevējs-pircējs. Jebkuras preces pirkumu cilvēks var plānot, bet var izdarīt arī impulsa iespaidā. Līdz ar to, viens no pārdevēju galvenajiem uzdevumiem ir panākt, lai pircējs nopērk visu, ko vēlējies, papildus izdara neplānotos un impulsa pirkumus, turklāt izjūt mazāk nepatīkamu emociju un stresu iepirkšanas laikā.
Darba mērķis ir izanalizēt uzņēmuma preču pārdošanas veidus un mārketinga pasākumus, kurus izmantojot, uzņēmums sasniedz panākumus tirgū. Tiks analizēti uzņēmuma gada pārskati, datu bāze, vēsturiskie un reālie sasniegumi, kā arī mārketinga mācību materiāli.
…