Kursa darbā “Uzņēmuma produktu sortimenta novērtējums un tā izmaiņu plānošana” aplūkoti ar produktu sortimentu saistīti jautājumi, sortimenta iedalījums, tā plānošana. Aplūkota efektīvāka pieeja preču sortimenta izplatīšanai veikalu tīklā. Par piemēru ņemta gan pārtikas, gan nepārtikas preču pārdošana un to veiksmīgās pārdošanas iespējas, veicot plānošanu. Pēdējā nodaļā aplūkota konkrētas, plaša patēriņa preču tirdzniecības firmas darbība, nedaudz analizējot to, pa sezonām. Pētījuma rezultātā nonākts pie secinājumiem, kāda ir efektīvāka preču sortimenta novērtēšana, tās pārdošanas iespējas un kāda nozīme ir veicot plānošanu jebkāda veida uzņēmumā.
Brīvā tirgus apstākļos, kad gandrīz visas tirgus nišas ir pārpildītas ar konkurentu produkcijas piedāvājumiem, tirdzniecības uzņēmuma vadītājam ir grūti izturēt sīvo konkurenci.
Tirgzinību speciālisti ir atzinuši, ka cena ir viens no galvenajiem pircēju stimulācijas mehānismiem, taču pareiza sortimenta izvēle ir svarīgs tirdzniecības faktors.
Esošie un potenciālie klienti parasti apmeklē noteiktu tirgotavu, meklējot tiem nepieciešamās, vajadzīgās, interesējošas preces, pievēršot uzmanību arī citām dotajā tirgotavā izvietotām precēm. Tirdzniecība nepieredzējušam cilvēkam noteiktas tirgotavas sortimenta izveidošana neliekas sarežģīta, tomēr ierobežotu līdzekļu un platības dēļ uzņēmējam jāizlemj tikai par nepieciešamo pēc viņa uzskatiem preču atrašanos viņa tirgotavā.
Darbā apskatīšu sortimenta politiku pārdošanas vadīšanā, kur tiks noteiktas preču sortimenta veidošanas problēmas (preču dzīves cikla iespējamās fāzes, preču pieprasījuma atkarība no dažādiem apkārtējās vides faktoriem).…