-
Uzņēmuma raksturojums
Evaluated!
Nr. | Chapter | Page. |
Ievads | 2 | |
1. | SIA”Sapnītes” apraksts | 3 |
2. | Uzņēmuma iekšējā vide | 6 |
2.1. | iekārtas un inventārs | 6 |
2.2. | Uzņēmuma darbinieki | 7 |
2.3. | Firmas struktūra | 9 |
3. | Mikrovides analīze | 10 |
3.1. | Preču piegādātāji | 10 |
3.2. | Konkurence | 11 |
3.3. | Pircēji un patērētāji | 12 |
4. | Makrovide | 14 |
4.1. | Demogrāfiskā vide | 14 |
4.2. | Sociālekonomiskā.vide | 15 |
4.3. | Tiesiskā vide | 17 |
5. | SVID matrica | 18 |
6. | Secinājumi un priekšlikumi | 20 |
7. | Izmantotā literatūra | 21 |
Līdz ar Latvijas Republikas neatkarības atgūšanu pavērās iespēja individuālai komercdarbībai. SIA”Sapnītes” īpašnieki to izmantoja nodibinot ģimenes uzņēmumu. Sākumā pietika ar nelielām zināšanām, bet attīstoties konkurencei pieauga vajadzība pēc tirgus pētījumiem. Pirmie 10 gadi nav īpaši veiksmīgi, tāpēc tika veikta šī analīze.
SIA „Sapnīte” dibināta 1994.gada 28.decembrī. Komercreģistrā ierakstīta 31.08.2004., tas ir ģimenes uzņēmums, kura pamatkapitāls ir 2000 Ls. Pamatkapitāls sadalīts vienādās daļās starp sievu un vīru.
Uzņēmuma galvenie darbības virzieni ir pārtikas un saimniecības preču realizēšana un pārdošana. Galvenokārt tiek tirgotas pirmās nepieciešamības preces.
SIA „Sapnīte „ attīstības vēsture sākas 1994.gada 6.janvārī ar pirmā kioska atklāšanu Mangaļsalā, pēc tam 1995. gadā atklāja nākošo kiosku Silakrogā. Pirmā gada apgrozījums bija tikai 9485,43 LS gadā. Sākumā šeit strādāja tikai 2 darbinieki. Šie abi kioski(tagad veikali) jau nosvinējuši 10 gadu pastāvēšanas jubileju. 2000.gada decembrī atvēra kafejnīcu, kuru slēdza 2005.gada oktobrī, jo beidzās īres līgums. Kā nākošo atvēra vēl vienu pārtikas preču veikalu Rīgā. Tas pastāvēja tikai pusgadu, jo īpašniekiem neapmierināja apgrozījums un tika nolemts slēgt šo veikalu. Abi pastāvošo veikalu telpas ir privātīpašums, zeme tiek īrēta no zemes īpašniekiem.
SIA „Sapnīte” savu pirmo pastāvēšanas gadu(1995.gadu) strādājusi ar zaudējumiem. Pēc gada bilances zaudējumi sastādīja 939.11 LS. 1995.gadā bija pārreģistrēta, kā rezultātā bija palielināts pamatkapitāls ar pamatlīdzekļiem līdz 2000. LS. Zaudējumi radušies zemas apgrozības un zemas preču pārdošanas uzcenojuma dēļ. Sakarā ar īsu realizācijas laiku, preces tika pārdotas ar ļoti zemu uzcenojumu. Otrajā pārskata gadā uzņēmumā strādāja jau vidēji četri darbinieki. Pakāpeniski, palielinot preču atlikumu(pirmajā gadā tas bija tikai aptuveni 500.LS) palielināja arī apgrozījumu, bet neskatoties uz to peļņa (3631.LS)[att.1.1] uzņēmumam radās tikai 2004.gadā, kad tika beidzot izmaksātas pirmās dividendes. Tas ļāva daļēji segt iepriekšējo gadu zaudējumus. 2005. gadu SIA „Sapnīte” beidza atkal ar zaudējumiem, bet kopējais apgrozījums sasniedza jau 161006 LS gadā.[att.1.2]
2005.gadā neto apgrozījums bija 161006 LS. Lai gan tas ir visstraujākais kāpums SIA „Sapnītes” pastāvēšanas vēsturē arī izmaksas ir kāpušas. 2003.gadā administratīvās izmaksas bija 3552 LS. 2004.gadā 2133 LS, bet 2005.gadā tās sasniedza 2897 LS [1.3] Visvairāk pieauga izmaksas grāmatvedības firmai-par 50%. Tā rezultātā uzņēmumam bija zaudējumi.
Secinājumi: paplašinot veikalu sortimentu – palielināt apgrozījumu. …
Uzņēmumma raksturojums. ievads 2.Uzņēmuma iekšējā vide 2.1.iekārtas un inventārs. 2.2.Uzņēmuma darbinieki 2.3.Firmas struktūra. 3.Mikrovides analīze 3.1.Preču piegādātāji 3.2.Konkurence 3.3.Pircēji un patērētāji 4.Makrovide 4.1.Demogrāfiskā vide 4.2.Sociālekonomiskā.vide 4.3.Tiesiskā vide. 5.SVID matrica. 6. Secinājumi un priekšlikumi. 7. Izmantotā literatūra
- Uzņēmuma izmaksas
- Uzņēmuma raksturojums
-
Uzņēmuma tiešā vide
Research Papers3 Management, Business, Marketing, Advertising
-
You can quickly add any paper to your favourite. Cool!Uzņēmējdarbības būtība. Uzņēmuma jēdziens un mērķi
Research Papers for secondary school6
-
Uzņēmuma dibināšana
Research Papers for secondary school16
-
Izpēte jauna uzņēmuma "Coffee hand" mārketinga komunikāciju plānam
Research Papers for secondary school10
-
SIA “XXXX” uzņēmuma konkurētspēja tirgū
Research Papers for secondary school10
-
Nodokļi un nodevas uzņēmumā
Research Papers for secondary school9