Mūsdienās reklāma kļuvusi par neatņemamu ikdienas sastāvdaļu. Tā mūs pavada it visur – braucot sabiedriskajā transportā vai ejot pa ielu. Reklāma redzama avīzēs un žurnālos, radio un televīzijā, uz preču iesaiņojumiem, apģērba gabaliem un reklāmu stabiem. Reklamē visu – ne tikai preces un pakalpojumus (sākot ar higiēnas precēm un beidzot ar bankām), bet arī idejas, vērtības, dzīves stilu. Reklamē, informē, ietekmē un arī piespiež.
Reklāmas nozare, kurai Latvijā ir jau vairāk kā 10 gadu vēsture, šobrīd attīstās stabiliem soļiem, aģentūru apgrozījumi aug vienā līmenī ar reklāmas tirgus apgrozījumu - ap 20 % gadā. Tomēr ap vienu no reklāmas galvenajiem elementiem - mārketingu šodien vēl arvien ir neizpratnes aura. Uzņēmumi neizmanto mārketinga instrumentus sabalansēti un sistemātiski, bet gan pieķeras vienai iespējai, kas dod visredzamāko rezultātu.
Autore par kursa darba tēmu ir izvēlējusies „Uzņēmuma reklāmas politika”. Izvēlētā temata aktualitāti nosaka vairāki faktori:
1)Latvijas uzņēmēji pārāk maz iegulda mārketinga un reklāmas attīstībā: aptuveni 5% no kopējā budžeta. Pasaules prakse liecina, ka reklāmai, no kuras var gaidīt arī attiecīgu atdevi, nepieciešami vismaz 10 procenti no gada budžeta;
2)Šobrīd Latvijas uzņēmumi ir ieciklējušies uz veicināšanas akcijām, nevis ilgtermiņa investīcijām, veidojot produktu brend. Uzņēmēji dzenas pēc ceturkšņa rezultātiem, radot dārgas īslaicīgas akcijas, pieradinot klientu pirkt tikai to produktu, kuram tobrīd ir atlaide vai loterija;
3)Reklāmas jomā pieredzējušākās Rietumu valstīs uzņēmumi darbojas pēc uzturēšanas stratēģijas (Milky strategy), divus gadus aktīvi ieguldot līdzekļus brenda veidošanā, un tad, kad tas ir tiešām nostiprināts, tad veic produkta uzturēšanu, rīkojot dažādas akcijas, taču pēc gada vai diviem atkal jāatgriežas pie brendinga, jo tikmēr tirgus atkal ir piesātinājies ar jauniem dalībniekiem un produktiem…