Uzņēmuma panākumi brīvā tirgus ekonomikas apstākļos ir atkarīgi no tā spējas veiksmīgi pārdot saražoto / izplatīto preci vai piedāvāto pakalpojumu. Gandrīz vienmēr jārēķinās ar konkurējošu uzņēmumu vēlmi veikt to pašu, tātad, - jānodrošina savas preces / pakalpojuma popularitāte patērētāju vidū. Šajos gadījumos panākumu ķīla ir uzņēmuma spēja veiksmīgi darboties mārketinga jomā, izpētot tirgu, nosakot mērķa segmentus, virzot piedāvātos produktus tirgū un nodrošinot efektīgus sadales kanālus. Tomēr, sava loma nenoliedzami ir arī uzņēmuma spējai noteikt savu vietu Latvijas attiecīgās nozares attīstībā un spējai prognozēt savu biznesu, tāpat arī spējai apkopot uzņēmuma iekšienē veidojošos situāciju un veikt pareizus secinājumus.
Mans kursa darbs ir balstīts uz pieredzi un datiem, kas iegūti strādājot auto preču vairumtirdzniecības uzņēmumā SIA “GETZ BROS. & CO. (LATVIA) LTD.” (turpmāk – Getz). Mēģināšu atspoguļot statistikas nozīmi uzņēmuma ikdienas darbā un parādīt ,kā Statistika ,kā zinātne, palīdz uzņēmumam veidot savu biznesu.
ĪSS UZŅĒMUMA RAKSTUROJUMS
Iesākumā sniegšu vispārēju uzņēmuma raksturojumu, kas parāda arī uzņēmuma attīstības stratēģiju. Uzņēmumam ir trīs darbības pamatvirzieni:
1)auto preču vairumtirdzniecība,
2)industriālo produktu tirdzniecība,
3)transporta dizains.
Galvenā nodaļa ir tieši auto preces, kuras, sākot ar 2000. gada 1. janvāri tiek tirgotas tikai vairumā. Auto preču ražotāju skaits pārsniedz 20 un preces tiek saņemtas uz ļoti izdevīgiem noteikumiem tieši no rūpnīcas.
Industriālo produktu tirdzniecības nodaļa ir relatīvi jauna un savu darbību sāka tikai 1999. gada janvārī. Industriālās krāsas kā šīs nodaļas sākotnējais produkts bija ļoti specifiska nozare un pārsvarā saistīta ar lieliem ražošanas un pārstrādes uzņēmumiem.…