Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
5,99 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:893559
 
Author:
Evaluation:
Published: 04.11.2005.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 8 units
References: Used
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  Ievads    3
  Tirgus konkurences vispārējais raksturojums    5
  Monopoltirgus raksturojums    6
  Oligopoltirgus raksturojums    9
  Praktiskā daļa    16
  Secinājumi    35
  Anotācija    36
  Annotation    37
  Izmantotā literatūra    38
  Pielikumi    38
Extract

1.Tirgus konkurences vispārīgs raksturojums

Šajā daļā autores atspoguļojušas tirgus konkurences vispārīgo raksturojumu, kā arī sniegta sīkāka informācija par monopoltirgu un oligopoltirgu un to veidiem.
Ekonomiskā tirgū nedrīkst saprast vietu , kurā notiek preču pirkšana un pārdošana. Bet tas ir jāapskata kā daudzšķautnaina ekonomisko attiecību sistēma. Terminu “tirgus” definēt nav vienkārši, jo mūsdienās pirkšanas , pārdošanas un mainīšanas veic ar dažādu sakaru ierīču starpniecību. Tādēļ tirgus gandrīz katrā grāmatā ir definēts savādāk. Viena no definīcijām ir definēta šādi : Tirgus ir īpašs mehānisms , kas savieno konkrētas preces vai pakalpojuma pircējus un pārdevējus. [3;15]
Tirgū darbojas trīs saimniekošanas subjekti ar noteiktu mērķi :
. mājsaimniecība - tā ir ekonomiska vienība , kas sastāv no vienas vai vairākām personām. Tirgus sistēmā mājsaimniecība veic divējādu lomu : pirmkārt , tās ir ekonomisko resursu īpašnieki un to piegādātāji tirgū ; otrkārt , mājsaimniecība vienlaikus ir patērētāji , jo tās par pārdotajiem resursiem gūst ienākumu naudas veidā , kuru izmanto nepieciešamo preču un pakalpojumu iegādei ar mērķi , lai iegūtu maksimālo derīgumu.
. uzņēmumi , firmas un nozares - tirgū darbojas kā ražošanas organizētāji. To mērķis ir peļņas maksimizācija.
. valdība - tirgū darbojas , lai īstenotu nodokļu politiku , ražotu sabiedriskās preces , regulētu ražošanu un virzītu to uz labāku galarezultātu sasniegšanu ekonomikā un iedzīvotāju vispārējās labklājības nodrošināšanai.
Tirgū nemitīgi mainās pieprasījuma un piedāvājuma proporcijas , līdz ar to veidojas dažādas tirgus formas. Atkarībā no pieprasījuma un piedāvājuma lieluma tirgu var iedalīt trīs daļās : monopols ( vienā pusē ir viens dalībnieks ) ; oligopols ( daļējs monopols , daži dalībnieki ) ; konkurences tirgus - polipols ( daudzi dalībnieki ). [4;8]

Author's comment
Work pack:
GREAT DEAL buying in a pack your savings −6,98 €
Work pack Nr. 1185130
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register