Uzņēmums reaģē uz katru izteikumu, kā arī uz klientu izturēšanos. Mērķis: uzņēmums, kas mācās.
Lai attīstītu savu darbību uzņēmumam nepieciešams izpētīt gan savu mērķauditoriju, gan konkurentus, gan mērķauditorijas vēlmes. Tam ir jāseko līdzi izmaiņām sabiedrībā un tās vēlmju un pieprasījuma izmaiņām. Piemēram, tiek atvērta viesnīca. Tās vadībai jānosaka mērķis un uzdevumi tā sasniegšanai. Jāizpēta pieprasījums pēc pakalpojumiem un klientu prasības, lai tā spētu sasniegt mērķi. Nepārtraukti jāseko līdzi tūrisma tendencēm, kas nosaka piedāvājumu raksturu un veidu, lai pēc tā būtu pieprasījums.
Organizācija (uzņēmums) ir izveidota sistēma, kurā cilvēku darbība tiek apzināti koordinēta kopīgu mērķu sasniegšanai.
Iekļaujoties vienotā sistēmā, organizācijas darbinieki vai struktūras iegūst kopīgas raksturojošās pazīmes, kuru nebija katram atsevišķi. Tie var būt mērķi, darbības plānveidība, laika faktora ietekme, informācija, kopīgs īpašums, resursi utt.
Arī uzņēmuma iekšējā vide ir noteicošs faktors uzņēmumam, kas mācās, kā jebkuram citam uzņēmumam, kas vēlas pastāvēt.
Latvijas apstākļos uzņēmuma uzbūves iekšējās vides elementu kopsakarība un sistēma ir daudzšķautnaina un to nevar raksturot ar tradicionāliem iekšējās uzbūves elementiem. Pastāv objektīvie faktori (ilgstoša atrašanās centralizētas ekonomikas un svešas ideoloģijas ietekmē), kā arī subjektīvie faktori (ētikas normu un vērtību izmaiņas). Tie kā priekšnosacījumu uzņēmuma iekšējās vides uzbūvē izvirza septiņus elementus: sistēmu, tehnoloģiju, personālu, stratēģiju, struktūru, kultūru un mērķus.…