Mums visapkārt ir daudz dažādu uzņēmumu un organizāciju, kur šīs iestādes savā starpā stipri atšķiras. Uzņēmumi strādā katrs pēc saviem kritērijiem, izvirzot sev piemērotākās vērtības, kas viņuprāt uzņēmumam ir vissvarīgākās, lai strādātu ar pilnu jaudu, ar pēc iespējams mazākiem zaudējumiem un vislielāko efektivitāti. Vērtības, kuras tiek izvirzītas par uzņēmuma galvenajiem kritērijiem, pēc kuriem šie uzņēmumi strādā, var savstarpēji ļoti atšķirties un var būt pilnīgi pretējas. Šīs uzņēmumu atšķirīgās vērtības savstarpēji konkurē, lai gan neviena no vērtībām, pēc kurām uzņēmums strādā nav nepareiza, tikai atšķirīgas un pretējas. Laika gaitā pēc dažādiem pētījumiem izveidoja konkurējošo vērtību sistēmu. Kur šinī sistēmā tika sakārtoti dažāda rakstura uzņēmumi. Izveidojās uzņēmumu kvadrāts ar četriem uzņēmuma tipiem, kur katram uzņēmumam ir izvirzītas viņu galvenās vērtības, pēc kurām uzņēmumi strādā. Katrs uzņēmumu kvadrants savstarpēji konkurē ar savām īpašībām. Par cik ir izveidota šāda sistēma uzņēmumiem rodas iespēja izvēlēties konkrētāku stratēģiju pēc kuras strādāt, izvēloties konkrētu kvadrantu, kurš viņuprāt ir vispiemērotākais, un strādāt pēc šī izvēlētā kvadranta vērtībām. Uzņēmums strādājot pēc konkrētā vērtību sistēmas kvadranta vērtībām, iespējams gūs visefektīvākos rezultātus, jo katrā kvadrantā šīs vērtības ir ļoti sabalansētas. …