-
Vadības pamatfunkcijas kafejnīcā
Nr. | Chapter | Page. |
Ievads | 2 | |
1. | Vadītāja funkcijas un lomas | 4 |
2. | Uzņēmuma organizatoriskā struktūra, darbinieki, to raksturojums | 5 |
3. | Pakalpojumu specifika un kvalitātes kritēriji viesmīlībā | 8 |
4. | Motivācija un cilvēka vajadzības organizācijā | 9 |
5. | Vadītāja motivācijas paņēmieni | 12 |
6. | Problēmas un konfliktsituācijas uzņēmumā to vadība | 15 |
Secinājumi | 17 | |
Priekšlikumi | 18 | |
Izmantotā literatūra | 19 |
Lai sekmīgāk varētu raksturot vadītāju, būtu vēlams no sākuma izvērtēt teorētiskos aspektus. Pirmkārt, būtu jānoskaidro, kas ir vadīšana un kā tā izpaužas?
Vadīšana ir iedarbība uz darbinieku darbību (personu vai grupu) ar noteiktām metodēm un paņēmieniem, lai īstenotu organizācijas mērķus. (Lake, Neville, 2005) Tā mēs varam izsecināt, ka Vadītājs savukārt ir konkrēts darbinieks, kurš ietekmē darbinieku darbību (personu vai grupu), lai īstenotu organizācijas mērķus. Ja vadīšana pēc būtības ir process, tad vadītājs ir konkrēts darbinieks, kurš īsteno šo procesu organizācijā. Jebkurš menedžeris, kam ir pilnvaras vadīt saskaņā ar organizācijas stratēgijas un mērķiem, tajā pašā laikā var būt arī vadītājs (vidējā līmeņa vadītājs). Ja tā būtu vienmēr, tad, problēmu nebūtu. Taču praktiski jebkurā organizācijā pastāv ne vien formālie, bet arī neformālie vadītāji. Neformālie vadītāji var būtiski ietekmēt darbinieku rīcību, neskatoties uz to, ka viņiem nav piešķirtas pilnvaras, amats un atalgojums, kas paredzēts formālam vadītājam.
2. Uzņēmuma organizatoriskā struktūra,
darbinieki, to raksturojums
Vadītājs – vada un kontrolē uzņēmuma darbinieku darbu, organizē darbinieku sanāksmes, sastāda darba grafiku, organizē darbinieku profesionālo apmācību. Veido pozitīvu saskarsmes vidi, uzturot sadarbību, motivējot darbiniekus aktīvai komunikācijai. Seko, lai darba procesa IS (informatīvās sistēmas) programma atbilstu organizācijas amata aprakstiem un uzņēmuma tipam. Plāno un organizē personāla darbu, virzot dažādus pasākumus – uzņēmuma prestižu, mārketinga pasākumus un reklāmu. Atbild par uzņēmuma drošību, darba aizsardzību, materiālajām vērtībām. Iepazīstina personālu ar iekšējās kārtības noteikumiem, tās LR likumdošanas un normatīvo aktu prasībām, kas jāievēro uzņēmumā, lai nepārkāptu iekšējās kārtības noteikumus. Seko uzņēmuma peļņai, sastādot atskaites, diagrammas, kārtojot finansiālās lietas organizācijā, veicot stratēģisko plānošanu.…
Šajā darbā es atspoguļošu organizācijas izveides koncepciju, ietverot uzņēmuma vadītāja un darbinieku lomu tajā, ņemot vērā arī pārējos aspektus – darbinieku atlasi, to motivāciju un izaugsmi. Raksturotais uzņēmums darbojas viesmīlības jomā – tā varētu būt kafejnīca, kas piedāvā plašu konditorijas izstrādājumu klāstu. Viesmīlības pamatā ir rūpes par visiem, zināšanas par viesu vajadzībām un spēja nojaust viesu vēlmes, kā arī vēlēšanās tās apmierināt (Kuliša I., 2005) Darbā uzņēmuma vadītāju raksturoju gan kā personību, analizējot viņa rakstura iezīmes, gan kā uzņēmuma vadītāju, analizējot kādas metodes viņš pielieto, lai varētu pārvaldīt savu uzņēmumu. Neatkarīgi no uzņēmuma lieluma ēdināšanas uzņēmuma vadītājam ir uzlikta liela atbildības nasta. Uzņēmuma vadītājam nepietiek tikai ar uzņēmuma vadības prasmi. Vadīt ēdināšanas uzņēmumu nozīmē pārzināt arī profesionālos jautājumus ražošanas un apkalpošanas jomā, īpaši Latvijā, kur ēdināšanas uzņēmi ir vieni no mazākajiem un nav iespējams algot atsevišķu nodaļu vadītājus – speciālistus. Darba tēmu par vadītāja raksturojumu viesmīlības jomas organizācijā darba autors izvēlējās tādēļ, ka tas likās saistoši, kā arī noderīgi uzņēmuma attīstībai, tādējādi palīdzot vadītājam labāk izprast sevi un saistību ar kolektīvu un paša vadīšanas taktiku. Darba mērķis: Izstrādāt projektu savai organizācijai, atspoguļojot vadītāja raksturojumu, vadītāja funkcijas un lomas, vienlaikus analizējot darbinieku motivāciju, kā arī raksturojot darbinieku izaugsmes iespējas, kā rezultātā uzlabotos darba attiecību kvalitāte un to savstarpējās attīstības līmenis. Lēmumu pieņemšana un konfliktu risināšana organizācijā.
- SIA "Tirgus" iekšējās un ārējās vides novērtējums, personāla vadības izvērtēšana
- Vadības pamatfunkcijas kafejnīcā
- Vispārējā vadības ABC
-
You can quickly add any paper to your favourite. Cool!SIA "Tirgus" iekšējās un ārējās vides novērtējums, personāla vadības izvērtēšana
Research Papers for university23
-
Vispārējā vadības ABC
Research Papers for university30
-
Vadības efektivitātes noteikšana
Research Papers for university6
-
Kvalitātes vadības sistēmas ieviešana SIA "Da&Na"
Research Papers for university7
-
Finanšu vadības nepieciešamība uzņēmumā
Research Papers for university5