Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
3,99 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:406579
 
Author:
Evaluation:
Published: 21.02.2005.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 9 units
References: Used
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  Ievads    3
1.  Vadīšanas koncepcija    4
2.  Vadīšanas būtība    7
2.1.  Organizācija    7
2.2.  Vadītājs    8
3.  Vadīšanas stili    10
4.  Vadīšanas funkcijas un dienesti    11
4.1.  Vadīšanas funkcijas    11
4.2.  Uzņēmuma vadīšanas dienesti    12
  Nobeigums    13
  Izmantotie informācijas avoti    14
Extract

Vadīšana koncepcija

Vadības zinātnes pamatā svarīgs faktors ir vadīšanas koncepcija. Biznesa terminu skaidrojošajā vārdnīcā jēdziens definēts kā uzņēmuma vadības sistēmas, metodes un potenciāla noteikšana.[8.,216] par vadību kā sistēmu plašas atziņa ir devis Duglass Makgregors. Viņš uzskata, ka padotie rīkojas vadītāja ietekmē.[2.,10] Tam var tikai piekrist, jo darbības sākums meklējams ir vadītāja gribā un izpratnē par vadīšanu. Tas ir gandrīz tāpat kā mazs bērns skatās, ko dara vecāki un mēģina darbību atkārtot. Ja darbinieks seko vadītājam, tad rodas pārliecība par padotā atbalstu, līdz ar to vieglāk rast saskaņu attiecībās un gūt panākumus uzņēmējdarbībā. Makgrgors D. Ir izvirzījis varas teoriju balstoties uz vadītāju kā autoritāti un līderi, ņemot vērā padoto vērtējumu. Tiek izvirzīta teorija no divām pretējām pozīcijā, kādas ieņem vadītājs, kuras Magregors sauc par X un Y teoriju.
X teorija pauž to, ka:
katrs vidusmēra cilvēks nevēlas strādāt, cenšoties izvairīties no darba,
ņemot vērā, ka cilvēkiem nav vēlēšanās strādāt, viņi jāvada, jākontrolē un pat jādraud ar sodu,
katrs cilvēks cenšas sev nodrošināt pilnīgu drošību,
katrs vidusmēra cilvēks, kuram nav godkāres, atzīst, ka viņu nepieciešams vadīt, viņš izvairās no atbildības,
lai katru kolektīva darbinieku piespiestu strādāt, nepieciešams lietot dažādas piespiedu metodes.[2.,10]
Vadītājs, kas atbalsta šādu teoriju ierobežo savus darbiniekus un nepārtraukti viņus kontrolē. Šādā organizācijā pastāv strikta hierarhija un informācija kalpo operatīvai darbībai. Vadoties pēc tādas sistēmas, šķiet, ka uzņēmums nebūs spējīgs efektīvi strādāt, jo vadītāja un padoto starpā pastāv neuzticēšanās, kas ietekmē negatīvi.

Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register